במהלך הפעילות הנרחבת בבית החולים נאסר בחאן יונס, איתרו כוחות צה"ל תרופות שעליהן היו שמות של חטופים. "מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן נמצא בבדיקה", מסר הערב (שישי) דובר צה"ל. עם זאת, במערכת הביטחון מעריכים בסבירות גבוהה כי לא מדובר במשלוח התרופות שהועבר על-ידי קטאר.
4 צפייה בגלריה
פעילות לוחמי עוצבת הקומנדו בחאן יונס
פעילות לוחמי עוצבת הקומנדו בחאן יונס
יותר מ-20 מחבלים שלקחו חלק בטבח נעצרו בבית החולים. פעילות לוחמי הקומנדו בחאן יונס
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שאותרו במתחם בית החולים
אמצעי הלחימה שאותרו במתחם בית החולים
אמצעי הלחימה שאותרו במתחם בית החולים
(צילום: דובר צה"ל)
כמו כן, בפשיטה על בית החולים הגדול בחאן יונס עצרו כוחות צה"ל יותר מ-20 מחבלים שלקחו חלק בטבח 7 באוקטובר, ועשרות חשודים נלקחו לחקירה. בסריקות במרחב בית החולים איתרו לוחמי מגלן מרגמות, רימונים ואמצעי לחימה נוספים השייכים לחמאס.
דובר צה"ל הוסיף כי "כוחות צה״ל ומפקדת התיאום והקישור לעזה של מתפ״ש פועלים במרחב בית החולים נאסר נגד ארגון הטרור חמאס". לדבריו, "הבוקר התקבלה טענה אודות הפסקת פעילות הגנרטורים שהובילה לנפילת מערכות החשמל בבית החולים. בניגוד לנטען, כוחות צה״ל לא פגעו בגנרטורים ואף תודרכו ופעלו לאורך הדרך לשמור על התפקוד השוטף של בית החולים ופועלים בהתאם בכדי לאפשר את תפקודו באופן המיטיבי.
"עם זאת, יש לציין כי חרף התקלה בגנרטור בית החולים, לאורך היום כלל המערכות החיוניות של בית החולים המשיכו לפעול על בסיס מערכת אל פסק (UPS) הקיימת בבית החולים", הבהיר דובר צה"ל. "במהלך היום ועם קבלת הדיווח בדבר התקלה בגנרטור של בית החולים, פעלו כוחות צה״ל לתיקון הגנרטור ובמקביל כוחות שייטת 13 הכניסו גנרטור חלופי לבית החולים".

4 צפייה בגלריה
אספקת הסיוע ההומניטרי לבית החולים נאצר מלחמת חרבות ברזל
אספקת הסיוע ההומניטרי לבית החולים נאצר מלחמת חרבות ברזל
"צה"ל הכניס לבית החולים אספקת אוכל מזון לתינוקות ומים"
(צילום: דובר צה"ל)
עוד הוסיף דובר צה"ל כי "צה"ל הכניס לבית החולים אספקת אוכל מזון לתינוקות ומים ומנהלת התיאום והקישור לעזה אף תיאמה מול ארגוני הסיוע הבינלאומיים אספקת סולר להמשך רציפות פעילות בית החולים". לדבריו, "צה״ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי נגד ארגון הטרור חמאס, הפועל באופן שיטתי מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות".
לפני כחודש סוכמה, בתיווך קטאר, עסקה להכנסת תרופות לרצועת עזה, שבמהלכה יקבלו תרופות יותר מ-40 חטופים. עם זאת, ישראל לא קיבלה הוכחה לכך שהתרופות אכן הועברו לחטופים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אתמול עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ודרש לדעת "אם חטופינו קיבלו את התרופות שארה"ב וקטאר ערבות להן". כך אמר גורם מדיני, שהוסיף כי "מדיניות ה'מקסימום לחץ' של ראש הממשלה - לחץ צבאי חזק ולחץ תקיף במו"מ - זו הדרך היחידה לגרום לחמאס לרדת מדרישותיו ההזויות ולהביא לשחרור חטופים".
קטאר הודיעה בשבוע שעבר לישראל ולצרפת שחמאס התחייב בפניה כי החטופים שמוחזקים ברצועת עזה קיבלו את התרופות שהוכנסו לרצועה עבורם. הצרפתים לוחצים על הקטארים לספק הוכחות, וגם ישראל הציגה דרישה כזו בשיחות שלה מולם.
4 צפייה בגלריה
מטוסי הסיוע הקטארי נחתו באל עריש לפי דיווחים קטאריים
מטוסי הסיוע הקטארי נחתו באל עריש לפי דיווחים קטאריים
מטוס קטארי עם התרופות לעזה, אחרי שנחת בסיני בחודש שעבר
את התרופות העבירה קטאר לרצועה לפני כחודש, במסגרת עסקה שבה ישראל אפשרה מצדה להכניס כמות אדירה של תרופות לאזרחים ברצועה - כשלפי חמאס עבור ארגז אחד לתרופות לחטופים הוכנסו אלף ארגזי תרופות לעזתים. קטאר הודיעה אז על כניסת התרופות לרצועה, ואף שהודיעה כי סביר להניח שהן הועברו ליעדן - היא טרם הכריזה רשמית שהעסקה יושמה במלואה.
רשימת התרופות הורכבה מול הרופאים האישיים של החטופים. מדובר בתרופות שמוגדרות כ"מצילות חיים", ומיועדות בעיקר לחולים הכרוניים - כולל משאפי אסתמה, תרופות ללב, לחץ דם וכדומה. בעסקה הייתה שותפה גם צרפת, והתרופות נרכשו בשטחה. הן הועברו במטוסים מקטאר לרפיח, ובתום סאגה שבה התברר כי הוחלט תחילה שהמשאיות לא יעברו בדיקה - ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לבדוק אותן בכל זאת, לפני כניסתן דרך מעבר רפיח.