מארק מדוז, ראש סגל הבית הלבן של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, חושף בספרו החדש כי שלושה ימים לפני העימות הראשון של הבחירות ב-2020 - הנשיא הרפובליקני קיבל תוצאה חיובית לקורונה, ולמרות זאת בחר להגיע למפגש הטלוויזיוני החשוב מול יריבו הדמוקרטי, נשיא ארה"ב הנוכחי ג'ו ביידן.
טראמפ, שהכחיש בעבר כי נמצא חיובי לקורונה טרם העימות, מכחיש את טענת מדוז גם היום. ראש הסגל מצידו מספר בספרו "The Chief's Chief", שהגיע לידי העיתון הבריטי The Guardian לפני שייצא לאור ב-7 בדצמבר: "למרות שידעתי שהמועמדים נדרשים להציג בדיקה שלילית שנערכה ב-72 השעות שלפני תחילת האירוע, שום דבר לא יכול היה לעצור את טראמפ מלהגיע לעימות מול יריבו". טראמפ הגיב, בדרך אופיינית למדי, כי טענותיו של מדוז הן "פייק ניוז".
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ג'ו ביידן
דונלד טראמפ ג'ו ביידן
בעימות בקליבלנד, שבוע קודם
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
טראמפ יורד מהמסוק הנשיאותי בבית החולים וולטר ריד
טראמפ יורד מהמסוק הנשיאותי בבית החולים וולטר ריד
טראמפ יורד מהמסוק הנשיאותי לאשפוז בבית החולים וולטר ריד. גם היום הוא מתעקש: "הייתי שלילי לפני העימות"
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
מארק מדוז
מארק מדוז
מארק מדוז בעימות. "שום דבר לא היה עוצר את טראמפ מלהגיע"
(צילום: AFP)

"למעשה, בדיקה הראתה שאני שלילי לקורונה לפני העימות", ציין טראמפ. מדוז לא סותר את תגובתו של טראמפ, ומתאר איך מיד לאחר הבדיקה החיובית ערך טראמפ בדיקה נוספת, בה אכן יצא שלילי. עם זאת, כזכור, טראמפ הודיע בציוץ בטוויטר ב-2 באוקטובר, ימים לאחר העימות, כי הוא והגברת הראשונה מלניה טראמפ, נמצאו חיובים לקורונה.
הנשיא לשעבר אף פונה לבית החולים הצבאי וולטר ריד שבמרילנד, שם אושפז במשך מספר ימים ואף נזקק לחמצן במסגרת הטיפול בו. בבית הלבן טענו באותו היום כי טראמפ קיבל את התוצאה החיובית כשעה לפני ההודעה, ובהמשך טראמפ הודה כי גילה שהוא חיובי לנגיף ב-1 באוקטובר.
ראש הסגל של טראמפ טוען בכלל כי הנשיא אובחן כחולה בנגיף כבר ב-26 בספטמבר, כשבוע לפני הודעת הנשיא בטוויטר - ושלושה ימים לפני העימות ב-29 בספטמבר בקליבלנד. מאז אותו עימות, בארה"ב תהו האם טראמפ הגיע לעימות כשכבר נשא את הנגיף. טראמפ עצמו הכחיש את הטענה אז - אך אם דבריו של מדוז יתבררו כנכונים זו תהיה ראיה נוספת לזלזול שהפגין הנשיא לשעבר במלחמה בקורונה.