משפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נמשך גם הבוקר (יום רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, ועד המדינה שלמה פילבר נחקר על-ידי הסנגור בעז בן צור כפי שהיה בכל הדיונים האחרונים. אחרי הישגי ההגנה, שהצליחה להוכיח כי "פגישת ההנחיה" שבה נתניהו הורה לפילבר לכאורה להיטיב עם שאול אלוביץ' ובזק לא התקיימה במועד שנטען בכתב האישום, המשיך פילבר להתעקש גם הבוקר כי הפגישה התקיימה.
2 צפייה בגלריה
שלמה פילבר
שלמה פילבר
מתעקש על קיומה של פגישת ההנחיה. שלמה פילבר
(צילום: יואב דודקביץ)
עד המדינה, שלאורך עדותו דווקא עורר את חמתה של הפרקליטות שטענה כי דבריו אינם תואמים בחלקם את שמסר בחקירות, הסביר הבוקר כי בחקירתו נתן "פרשנויות על אירועים מסוימים שהציגו לי במשטרה, והרבה מאוד אירועים שוליים ואיזוטריים קיבלו משמעות אחרת".

משפט נתניהו - עדכונים אחרונים

הסנגור בן צור אמר לו כי "מעניינת אותי התודעה שלך בזמן אמת", ופילבר השיב: "התודעה שלי באותו זמן הייתה שאחרי הפגישה הראשונה, 'פגישת ההנחיה', הבנתי ששאול אלוביץ' ונתניהו מכירים - ומאותו רגע עלי להתנהל בצורה כזו שאני לא רב איתו. ואלו גבולות הגזרה".
בן צור: "התודעה שלך בזמן אמת הייתה 'אני פועל באופן עצמאי'"? פילבר: "ב-99% אני פועל עצמאית לפי שיקול דעתי". בן צור: "נשאר לנו אחוז אחד?" פילבר: "זה בית המשפט יחליט".
פילבר, למעשה, אומר בפירוש כי החליט שלא לריב עם אלוביץ' אחרי הנחיית נתניהו - אבל גם מדגיש כי לרוב פעל באופן עצמאי. עוד בעדויות קודמות נשאל פילבר כמה מפעולותיו היו מתוך הנחיותיו של נתניהו להיטיב עם בזק, וכמה מהן הגיעו משיקול דעתו המקצועי - ובכל פעם שינה את היחס. כך למעשה משאיר את מרחב התמרון לשופטים כשאומר שב-99% מהמקרים הוא פועל לבד, ועוד אחרי שכבר קשר את מעשיו לנתניהו.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט, אתמול
(צילום: יואב דודקביץ)
עד המדינה המשיך לתאר את פגישת ההנחיה מהצד שלו. "אני שומע מראש הממשלה את המשפטים הקצרים, מבין את רוח הדברים - ועם זה אני הולך", אמר פילבר שהסביר גם כי בשבועיים הראשונים לתפקידו היה פחות עצמאי ולאחר מכן "פרש כנפיים". הוא הדגיש שהוא לא חוזר מגרסתו על קיום מפגש ההנחיה, וחזר על כך שבית המשפט יחליט על מהות הפגישה שהתקיימה בשבועיים הראשונים לתפקידו, אז קודמה ואושרה עסקת בזק-יס ששווה מיליונים רבים לאלוביץ'. "עובדתית אתה לא יכול למחוק סיטואציה שיש לך אותה במוח", אמר פילבר.
עם זאת הוא הפנה ביקורת לחוקריו ואמר שהרגיש שפעל ממקום מקצועי. "אם הייתי יודע את מה שאני יודע היום בחקירה - הייתי שם את המפתחות והולך", אמר פילבר. "לשווא ניסו לחבר אותי לכל האירוע, עובדתית לא אמרו לי את כל האמת בחקירה - וזה משפיע".
פילבר ציין במהלך התשאול של בן צור כי מהרגע שנודע לו על הבדיקה שמתנהלת במשרד המשפטים הוא נמנע מהתייצעויות עם נתניהו. הסנגור בן צור שאל אותו על פגישה אקראית שהתרחשה בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט.
"הכרתי אותו, לא היכרות מעמיקה", אמר פילבר. "כשנכנסתי לתפקיד הוא היה מזכיר ראש הממשלה ובמהלך כהונתי התמודד לתפקיד היועמ"ש. אנחנו שכנים, ובשישי יצא לנו להיפגש אחרי התחקיר של גידי וייץ (על תיק 4000). חיפשתי מישהו שאולי אפשר לשתף ולקבל פידבק, וראיתי בו שהוא האדם המושלם", סיפר עד המדינה. "הוא הולך להיות היועמ"ש ומכיר את נתניהו, אז בשיחה חברית ברחוב, בקניון, פניתי אליו ושאלתי מה הוא אומר על כל הדברים. הייתה סדרת פגישות לאורך כל התקופה שהייתה אי-ודאות ולא כל כך האמנתי לתקשורת. רציתי עוגן, מישהו שעושה שכל. הוא אומר לי 'תקשיב נבחרתי, אבל יש עוד בג"ץ ואין לי מה להגיד', אבל זרק שזה נראה לא רציני".