2 צפייה בגלריה
ארנון גלעדי
ארנון גלעדי
ארנון גלעדי
(צילום: אבי חי)
ארנון גלעדי, לשעבר המשנה ראש העיר תל אביב שנחשד במעשה סדום ומעשה מגונה בקטין, שוחרר הבוקר (רביעי) ממעצר בהסכמת המשטרה. עורכי דינו ויתרו על הארכת צו איסור הפרסום על שמו, והוא נדרש להפקיד ערבות עצמית. כמו כן, בית המשפט הוציא נגדו צו הרחקה מהמתלונן למשך 60 יום, וכן אסר עליו לצאת מהארץ. "מלכתחילה היה מדובר במעצר שלא היה מחויב המציאות ואנו מברכים על השחרור שלו", מסרו עורכי דינו שרון נהרי ואבי חימי.
בהארכת המעצר שלשום קבע השופט טל ענר כי מעשיו של גלעדי מצביעים על מסוכנות מינית, אך הדגיש "מדובר באירועים ישנים לפני למעלה מעשור. מאז ועד היום לא הועלו טענות אחרות נגד החשוד".
לפני שבועיים סיפר הצעיר שהתלונן נגד גלעדי כיצד ניצל אותו מינית בזמן שנאלץ לעבוד בזנות. הצעיר סיפר כי הגיע לתל אביב מדרום הארץ לאחר שנזרק מביתו בשל נטייתו המינית. "הייתי צריך להקריב המון דברים בשביל לשרוד, ואחד מהדברים זה הגוף שלי", אמר.
בעודו עובד בזנות, פגש הצעיר בגלעדי שהגיע אליו לדבריו בתדירות גבוהה לצרוך שירותי מין. "הוא ידע שאני קטין", אמר – והוסיף כי הוא נהג לשלם לו מאות בודדות של שקלים. "הצלחתי לקנות קצת אוכל ובעיקר אלכוהול, כדי לשרוד את הלילות הנוראיים בחוץ". הצעיר החליט בשלב מסוים לצאת ממעגל הזנות ולשקם את חייו, אלא שלפני כשלוש שנים פגש במקרה ברחוב בגלעדי, שנהג ברכבו והציע לו טרמפ. הצעיר החליט לתעד את האירוע, ובתיעוד נשמע עד מהרה גלעדי מנסה לשדל אותו לקיים עימו יחסי מין תמורת תשלום.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אבי חי)
נציגת המשטרה, פקד שלי היאט מימ"ר מרכז, אמרה בדיון כי "מדובר בחשוד שיש לו כוח, השפעה רבה ויכולת גבוהה לשיבוש. המעשים המיוחסים מאוד חמורים". היא גם ציינה כי למרות שהאירועים הינם מלפני שנים רבות, "רק עכשיו זה התגלה" - והוסיפה כי המשטרה בודקת אם ישנם קורבנות נוספים. לגלעדי יוחסה גם עבירה של ניסיון חטיפת נשק משוטר, ולפי חימי, מדובר היה בניסיון לגנוב נשק משוטר בזמן שהתלונן במשטרה על סחיטה נגדו - לדבריו כדי לשים קץ לחייו.
באותו הדיון אמר סנגורו אבי חימי כי גלעדי צרך מין בתשלום לפני שנחקק החוק שאוסר זאת, וגם אז - רק "במקרים ספורים", כלשונו. לפי חימי, בחקירתו טען הבכיר כי מעולם לא קיים יחסי מין עם קטינים, לפחות לא עם כאלו שנראו קטינים ושהוא ידע שהם כאלו. "בדרך כלל המפגש היה במקום חשוך וברכב. מעולם לא חשב שמדובר בקטין", אמר חימי. הוא טען כי אין בדל ראיה לכך שגלעדי ניסה לשבש את החקירה, ואמר שהוא כלל לא זוכר את המתלונן או את סיפור חייו הקשה.