יממה לבחירות: יו"ר העבודה מרב מיכאלי התראיינה הבוקר (ב') בבליץ הבחירות המיוחד באולפן ynet ותקפה את יו"ר כחול לבן בני גנץ - שעליו אמרה: "אף אחד לא ייפול מהכיסא אם הוא יילך עם נתניהו". היא נשאלה לגבי התמודדות לראשות הממשלה בעוד חמש שנים והשיבה: "אינשאללה".
בממשלה הבאה, אם תוקם, תצטרכו לשבת עם בנט. "הפער בינינו לבין בנט בסקרים הוא לא כזה דרמטי. אם הוא רוצה לתת ממשלה לביבי - זה לא יפתיע אף אחד. גם גנץ, אף אחד לא ייפול מהכיסא אם הוא יילך עם נתניהו. בכלל כל מי שרוצה להחליף את ביבי".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
3 צפייה בגלריה
"ייתכן שכל מי שרוצה להחליף את נתניהו - יילך איתו"
"ייתכן שכל מי שרוצה להחליף את נתניהו - יילך איתו"
"ייתכן שכל מי שרוצה להחליף את נתניהו - יילך איתו"
(צילום: קובי קואנקס)
לטענת מיכאלי, "ייתכן גם שלפיד יחבור לנתניהו. אני מאמינה שהוא רוצה להחליף אותו, אבל אני זוכרת ש'יש עתיד' גדולה הביאה גם את ביבי ובנט ולא רק את 'ברית האחים'. יש רקורד, לא נפלתי בפח הזה".
לא יהיה רגע אחד שבו מישהו יצטרך לקבל אחריות? "משנת 2009 לנתניהו לא הייתה ממשלה בלי המרכז-שמאל. פוליטית, מנהיגי הגוש נתנו את הקולות שלהם. אני מושקעת בבניית העבודה כמפלגת השלטון של המרכז-שמאל, שלא מוכן לאלימות ולהסתה".

כשאת שומעת את לפיד אומר שצריך "יש עתיד גדולה", הוא "הולך על הראש שלך"? "אני לא מרגישה שהולכים לי את הראש, יש עתיד חזקה הביאה את ביבי ובנט. כדי להחליף את נתניהו צריך 61 מנדטים, בתוך ה-61, הגוש הזה, הגודל לא קובע". מיכאלי הוסיפה לתקוף את יו"ר כחול לבן ואמרה: "המחנה מרוסק באדיבות גנץ, שבסיבוב האחרון קיבל את הצ'אנס הכי גדול. הוא זרק את המנדטים, את האמון של הבוחרים, והלך עם נתניהו".
דבר אחד בולט, או שאוהבים אותך או שלא. אין אמצע. "אני לא שותפה לתחושה הזאת. חוץ מהאירוע האלים אתמול בשוק התקווה, הסיור היה נעים ומשמח".
למה הגעת לשם? "אני הולכת לכל המקומות במדינה, ואל שוק התקווה ספציפית באופן קבוע. השכונה והשוק אהובים".

חשבת לגייס תומכים? "כמו שאני הולכת לכל מקום אחר. טענו שזאת פרובוקציה. מדינת ישראל היא מדינת ישראל, יש לי אחריות ועניין וקשר עם כל סוגי האזרחים. חייבים לחבר חזרה את החברה הערבית והחרדית, את המרכז והפריפריה".
בעוד חמש שנים תהיי מועמדת לראשות הממשלה? "אינשאללה".