חייל צה"ל הוציא אלפי כדורי נשק מבסיסים רבים בהם שירת, סחר בנשק ותכנן לגנוב ולמכור 50 אלף כדורים נוספים. כך מתואר בכתב האישום שהוגש נגד החייל שלשום (שני) לבית הדין הצבאי המחוזי צפון. כתב האישום כולל 20 סעיפים ובכללם קשירת קשר לביצוע פשע, גילוי ידיעות, שימוש בלתי חוקי בנשק, שיבוש מהלכי משפט ומתן אמצעים לביצוע פשע.
2 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה והתחמושת שנתפסו אצל החשוד
אמצעי הלחימה והתחמושת שנתפסו אצל החשוד
גנב אלפי כדורים מבסיסים שונים בהם שירת. אמצעי הלחימה והתחמושת שנתפסו
( צילום: דוברות המשטרה)
החייל נעצר במהלך חקירת הפריצה לבסיס "צנובר", שבוצעה על ידי היחידה המרכזית במחוז צפון, בשיתוף שב"כ ומצ"ח. בחקירת הפריצה נעצר גם תאמר בן מאג'ד הייב, תושב טובא-זנגרייה בן 21, נגדו הגישה שלשום הפרקליטות כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת בגין ארבע עבירות נשק, החזקת נכסים שהושגו בפשע, ניסיון לעסקאות נשק, סחר בנשק, רכישה והחזקת נשק, קשירת קשר לפשעים וניסיון לסחר בנשק.
לפי כתב האישום, החייל הציע לספק לתאמר 50 אלף כדורי נשק תמורת רובה M-16, וניסה להשיג תחמושת נוספת מחברים ששירתו בצבא גם כן. עוד נכתב באישום כי החייל גנב כדורים מהבסיסים שבהם שירת, בהם מחו"ה אלון, מחנה חרסינה, בט"ר דותן, מחנה שרגא וצאלים.
2 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה והתחמושת שנתפסו אצל החשוד
אמצעי הלחימה והתחמושת שנתפסו אצל החשוד
החייל הציע 50 אלף כדורי נשק תמורת רובה M16. הרובה שנתפס
( צילום: דוברות המשטרה)
פקד עמיחי רווהפקד עמיחי רווהצילום: דוברות המשטרה
עו"ד ג'וזף גורבאן שמייצג את החיילעו"ד ג'וזף ג'ובראן
סגן ראש מחלק פשעים בימ"ר צפון, פקד עמיחי רווה, אמר כי "החייל יצר מפעל לגניבת אמל"ח מצה"ל לכל המרבה במחיר. הוא לא בא לשרת את המדינה אלא את העבריינים, מעולם לא נתקלתי בכאלה סדרי גודל של גניבת תחמושת". עוד הוסיף רווה כי "להערכתנו זה נמשך לפחות שנה. בחקירת הפריצה לצנובר עצרנו את תאמר בן מאג'ד הייב, נפתחה תיבת פנדורה ועצרנו את החייל ששירת בעבר בצנובר".
עו"ד ג'וזף ג'ובראן, שמייצג את החייל, אמר כי "הוא עצור מ-15 בנובמבר, הוגש נגדו כתב אישום עם 20 סעיפים והוא כופר בו. מדובר בחייל נורמטיבי וללא כל עבר פלילי, בן למשפחה שכולה ששכל את סבו שנהרג במהלך שירותו בצה"ל".
עו"ד נג'מה הייב, שמייצגת את תאמר, אמרה כי "טרם קיבלנו את חומר הראיות, בשלב זה הנאשם כופר בכל סעיפי האישום. מדובר בבחור צעיר ונורמטיבי וללא הרשעות קודמות, זו חווית המעצר הראשונה שלו והיא מאוד קשה עבורו".