1 צפייה בגלריה
גלעד שרון
גלעד שרון
גלעד שרון
(צילום: ניצן דרור)
דברי הימים של הפוליטיקה הישראלית נכתבים בשנתיים האחרונות בקצב מסחרר. אדם יכול לשאת הבטחה, יומיים לאחר מכן להפר אותה, ובחלוף עוד דקה להעמיק את ההפרה עד התחתית כדי למקסם את כוחו. הוא יכול להתייצב באולפנים ולשקר שאין בכוונתו להקים ממשלה עם מפלגה מסוימת, ואחר כך להטיח האשמות ביריבו הפוליטי על כך שהוא עצמו עמד לעשות זאת.
ישראל ידעה לא מעט דמויות שנדמה היה שהקריירה הפוליטית שלהם גוועה, ובכל זאת הם קמו בחזרה לחיים. רק לפני שלוש מערכות בחירות נראה היה שנפתלי בנט סיים את דרכו בחיים הציבוריים, והיום הוא, ובכן, ראש הממשלה.
עם או בלי קשר, בימים אלה נדונה מעל ומתחת לפני השטח מורשתו של ראש ממשלה אחר שלא רק נחשב בתקופות מסוימות לחסר תוקף או עתיד פוליטי, אלא גם לאדם מוקצה מחמת מיאוס, מחולל מלחמות. אריאל שרון. המורשת הזו נדונה בימים אלה דרך מאמציו של בנו גלעד לצבור מעמד בכוחות עצמו בדרכו לרשימת הליכוד בכנסת. יש לו טור קבוע כאן, חשבון טוויטר בועט וקשרים למכביר. אפילו בנימין נתניהו, שעד לאחרונה נאבק בו, הגיע לכנס שארגן בדרום על - תחזיקו חזק - אובדן המשילות בנגב.
שרון הצעיר נמצא בעמדה מצוינת: הוא חדש במערכת, אך בו בזמן בעל ניסיון. הוא ימני, אבל לא ביביסט. הוא נושא את שם אביו, אבל לא את חטאי פיצול הימין. בקיצור, יש לשרון עתיד.
הטור האחרון שפרסם כאן, ובו שלח מסר לדוברי שפת הגרזנים (יופמיזם נפלא), חולל מהומה. בעקבות האיום המרומז שאיתו חתם את המאמר, שלפיו גורלם של ערבים רצחנים שמסתובבים בינינו ורוצים לפגוע בנו יהיה כגורל אבותיהם המושפלים, הוא זומן לראיון ב-103FM, שם הציג אג'נדה לוחמנית חסרת פשרות בנוגע לסכסוך.
"הם רוצים להעיף אותנו מכל סנטימטר פה", אמר בצדק וסיפר שראה במו עיניו צעירים ערבים שנסעו בחריקות מול ישראלים העומדים בצפירה. "אין מצב שיהודים ימשיכו להירצח פה כאילו כלום... הכנסת האחים המוסלמים לממשלה זו רוח גבית לטרור. הטרור מריח חולשה".
לקראת סוף הריאיון שאל אותו ינון מגל אם הוא חש צורך להתנצל על חלקו בהתנתקות. שרון השיב בשלילה ואמר: "אני חושב שהרעיון היה לחזק את אחיזתנו ביהודה ושומרון. מעמדנו חזק בהרבה". הוא הוסיף שאם אביו היה ממשיך בתפקידו, "הדברים היו נראים אחרת. אין לכם מושג מה הוא תכנן להוריד עליהם. אחיזתנו בלב הארץ התחזקה".

שרון צודק. ולכן הוא חייב להתנצל על ההתנתקות. הטרור הריח את החולשה שעלתה מההחלטה לעקור 8,000 יהודים מבתיהם. חמאס הריח את החולשה כשהשתלט על רצועת עזה והפך אותה דה-פקטו למדינת אויב שנמצאת במצב מלחמת התשה מתמידה עם ישראל – בדיוק כפי שחזו מתנגדי ההתנתקות.
אבל שרון גם טועה. כי בניגוד לדבריו, שלפיהם אביו היה מבצר את האחיזה ביהודה ושומרון, ראש הלשכה שלו דובי וייסגלס והבכיר האמריקני דניס רוס העידו שהוא התכוון לבצע עקירה נוספת ביהודה ושומרון.
עקיבא לםעקיבא לםדניס ויסלפו
בכלל, הניסיון הנואל להצדיק את ההתנתקות בחיזוק האחיזה ביהודה ושומרון לא עולה בקנה אחד עם המציאות, שכן המהלך כלל גם התנתקות מארבעה יישובים בצפון השומרון. בדיוק כפי שהיישובים היהודיים ברצועת עזה חיזקו את אחיזתנו בקרקע, כך גם היישובים חומש, שא-נור, גנים וכדים חיזקו את אחיזתנו בקרקע בצפון השומרון. בגל הטרור הנוכחי, המחבלים שביצעו את הפיגועים בבני ברק, בתל אביב ובאלעד יצאו מכפרים סמוכים לאזורים שבהם הייתה בעבר התיישבות יהודית.
כמו ששרון אמר, דוברי שפת הגרזנים רוצים להעיף אותנו מכל סנטימטר מפה. למה הוא מסרב להתנצל על כך שסייע להם בכך, כשהציע (לפי עדותו) לאביו את תוכנית ההתנתקות?
  • עקיבא לם הוא יועץ תקשורת ובעל הבלוג "קצת על הרבה"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com