שני ישר, זוגתו של השוטר רב-סמל בכיר אמיר חורי (32) שנרצח במרץ האחרון בפיגוע הירי בבני ברק, התייחסה הבוקר (ראשון) להחלטת המשטרה להעניק לחורי את עיטור האומץ, וסיפרה לאולפן ynet: "הוא הכי ראוי לצל"ש הזה, הוא שילם בחייו כדי להגן על אזרחים חפים מפשע".
לדבריה, "אמיר חתר למגע לצד השותף שלו, עמוס, ואני חושבת שבכך הם סיימו את מסע הטבח הנוראי שהיה שם בבני ברק. הכי כואב לי שאמיר לא יהיה בטקס כדי לקבל את הצל"ש".
1 צפייה בגלריה
שני ישר ואמיר חורי
שני ישר ואמיר חורי
שני ישר ואמיר חורי
היא הוסיפה כי "יש נחמה קטנה בהערכה וההכרה הללו, כולם באמת זוכרים את אמיר ומדברים עליו - זה מחמם את הלב וממלא אותו. להגיד לך שזה מרפא אותו? הגעגוע לא פוסק, הוא רק גדל. כל אירוע כזה מציף את הלב מחדש, זה כואב. הכי נכון להגיד שאנחנו לומדים לחיות לצד זה".
ישר סיפרה על המאמצים להקים אנדרטה לזכרו של חורי במקום הפיגוע: "אנחנו במגעים אחרונים מול עיריית בני ברק על אישורים סופיים להקמת אנדרטה בשטח ציבורי. כרגע אין לכך מתנגדים, ואני לא מאמינה שמישהו יתנגד לדבר כזה. בעזרת השם נגיע לשם כולנו ונחלוק לו כבוד".

רב-סמל מתקדם עמוס בשירי, שאיבד את חברו לצוות בפיגוע הקטלני שבו נרצחו חמישה בני אדם, סיפר אתמול על הקשר המיוחד בינו לבין שותפו חורי: "אני ואמיר היינו באופן קבוע צוות 417, תמיד עבדנו יחד. להיות על אופנוע, צוות, יש פה גם קטע של אינטימיות. אנחנו מאוד מחוברים אחד לשני". ישר אמר כי בעת השיחות איתו, "זה תמיד מתגלגל לכך שאני רוצה שהוא יספר לי עוד פעם על מה היה שם בדקות האחרונות".
רס"מ בשירי, שנחשף אתמול לראשונה - יותר משבעה חודשים לאחר שחיסל את המחבל דיא חמארשה - שחזר את רגעי הפיגוע: "קיבלנו קריאה. הוא לא שאל 'מה' ו'איפה', אמיר נתן גז, טס בציר ז'בוטינסקי. הבחנו במחבל, אמרתי לו 'זהירות חורי', איך שבאתי לירות במחבל הוא הספיק לירות ופגע באמיר". בשירי סיפר בדמעות על הגעגוע לשותפו: "אמיר מאוד חסר לי, אני רואה אותו כל יום. אני חולם עליו, אני מדבר עליו בלי סוף".