2 צפייה בגלריה
קמפיין הליכוד עם סיסמה חוזרים לחיים שמחקה את קמפיין ה חיסונים של משרד הבריאות עתירה של עמותת אחריות לאומית ל ועדת הבחירות המרכזית
קמפיין הליכוד עם סיסמה חוזרים לחיים שמחקה את קמפיין ה חיסונים של משרד הבריאות עתירה של עמותת אחריות לאומית ל ועדת הבחירות המרכזית
הקמפיין של הליכוד ושל משרד הבריאות
לאחר שיו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, הורה למפלגת הליכוד להסיר את השלטים והתמונות שבהם עשו שימוש בסלוגן מבצע החיסונים "חוזרים לחיים" - כפי שפורסם לראשונה ב-ynet - פנתה תנועת "אחריות לאומית" ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית. בתחילת השבוע השיבו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה כי הפנייה הועברה לטיפולה של לשכת פרקליט המדינה - שבוחנת את הנושא.
בפנייה טענה "אחריות לאומית" כי "העובדות אשר עלו במסגרת ההליך המשפטי בנוגע לקמפיין משרד הבריאות וקמפיין הליכוד מעלות חשד מבוסס ומשמעותי לביצוע עבירות פליליות ביחס לקשר בין הליכוד לבין נסיבות השקתו של קמפיין "חוזרים לחיים" של משרד הבריאות, קמפיין שהחליף את קמפיין החיסונים "נותנים כתף" שהושק שבועיים קודם בלבד מתוך כוונת מכוון לקידומו של הקמפיין החדש במשך חודשיים מכספי ציבור - ובשבועיים האחרונים לבחירות 'לרכוב' על גבו של הקמפיין שמומן כולו מכספי ציבור, במיליוני שקלים".
2 צפייה בגלריה
עוזי פוגלמן
עוזי פוגלמן
השופט עוזי פוגלמן
(צילום: אוהד צויגנברג)
עוד טענו כי "העובדה שגורמים פוליטיים בלשכת השר היו חלק מהיוזמה לשינוי סלוגן מבצע החיסונים הלאומי, ובמקביל, בדיוק באותם ימים, מפלגתו של השר עושה הכנות לשימוש בסלוגן זה בקמפיין הבחירות, מהווה ראשית ראיה להתנהלות פסולה ביותר המחייבת חקירה דחופה לשם בירור העובדות".
עו"ד אושי אלמליח, מנכ"ל תנועת "אחריות לאומית" שהעביר את החומרים ליועץ המשפטי לממשלה, אמר כי "הראיות המעידות על מעורבותם של יועצי שר הבריאות בהחלפת קמפיין 'נותנים כתף' בשילוב העובדה שהליכוד הפיק חומרי תעמולה עוד בטרם הושק קמפיין חוזרים לחיים של משרד הבריאות, מלמדות על תכנון מוקדם לביצוע עבירות פליליות משמעותיות לכאורה.

עו"ד אושי אלמליחעו"ד אושי אלמליחצילום: אילן ספירא
"חקירה מלאה היא צו עליון, לא רק בשם שלטון החוק, אלא גם כחובה מוסרית עליונה ללמעלה מ-6,000 ישראלים וישראליות שנפטרו בשנה האחרונה עקב מגפת הקורונה".
בחודש שעבר, נזכיר, הודיע מנדלבליט בחוות דעתו לוועדת הבחירות המרכזית כי יש לאסור על ראש הממשלה בנימין נתניהו לעשות שימוש בסלוגן המדובר, זאת בתגובה לעתירה של "אחריות לאומית".
"היות שהסלוגן נבחר על-ידי משרד הבריאות החל מינואר 2021 לשימושו המקצועי במבצע ההסברה הממלכתי לעידוד התחסנות", נאמר, "וקיים אינטרס ציבורי במעלה ראשונה בהמשך השימוש של המשרד בסלוגן האמור, הרי שהמשך השימוש של המשיבה 3 (מפלגת הליכוד - ס"ח), או מי מחבריה בסלוגן לצרכי תעמולת בחירות, מהווה שימוש בקמפיין הממלכתי", נכתב בחוות הדעת. "בהתאם לכך, יש להורות להפסיק את השימוש במונח זה".