משמרות המהפכה של איראן לקחו בצהריים (יום ראשון) אחריות על ירי הטילים לארביל שבעיראק ואמרו כי הם "מזהירים את ישראל - בפעם הבאה תהיה תגובה הרסנית". בטלוויזיה הממלכתית של איראן, נזכיר, טענו שהטילים שנורו לעבר ארביל, בירת החבל הכורדי בעיראק, כוונו ל"בסיסים ישראליים סודיים". משמרות המהפכה הוסיפו כי היעד המתקפה היה מרכז מודיעיני ישראלי.
משרד החוץ העיראקי גינה את המתקפה, וממשלת חבל כורדיסטן טענה שמדובר במבנה אזרחי ולא בסיס ישראלי. "התעמולה שמנסים לספר אלה שביצעו את המתקפה לא יכולה להיות יותר רחוקה מהמציאות", נמסר. ערוץ אל-חדת' הסעודי פרסם בצהריים תיעוד ממקום התקיפה, שבו נראה מבנה הרוס, וטען כי זהו המבנה שהותקף. זהו הדיווח באל-חדת':
6 צפייה בגלריה
המבנה שהופצץ בארביל, עיראק
המבנה שהופצץ בארביל, עיראק
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
המבנה שהופצץ בארביל, עיראק
המבנה שהופצץ בארביל, עיראק
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
בניין שאיראן תקפה בארביל שבעיראק, שלטענתה הוא שייך למודיעין הישראלי
בניין שאיראן תקפה בארביל שבעיראק, שלטענתה הוא שייך למודיעין הישראלי
משמאל למעלה: תחנת הטלוויזיה הכורדית. מימין למטה: המבנה שהותקף
בהודעתם טענו משמרות המהפכה כי מתקפת הטילים הייתה תגובה ל"פשעים המרושעים של ישראל", אחרי שבשבוע שעבר נהרגו שני קציני משמרות המהפכה בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק שבסוריה. גורמים יודעי דבר אמרו אז כי שני הקצינים שנהרגו עסקו בפרויקט דיוק הטילים החשוב לאיראן ולחיזבאללה, ואם אכן כך מדובר במכה קשה לאיראן. בעקבות דרגת ההרוגים וחשיבותם העריכו בישראל שתהיה תגובה איראנית לתקיפה.
ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, העריך הבוקר שירי הטילים הוא תגובה להריגתם של שני הקצינים האיראנים - ובהמשך חזר בו. בהמשך דיווח הערוץ כי "איראן הזהירה את הכורדים שוב ושוב בנוגע לפעילות של ישראל בקרבם. המתקפה הזו מעבירה מסר גם למדינות שנרמלו את היחסים עם ישראל".
גורם במשרד ההגנה האמריקני אישר כי הטילים שוגרו מאיראן. "מדובר בתוקפנות שמהווה הפרה של הריבונות העיראקית", אמר אותו גורם לסוכנויות הידיעות רויטרס ו-AP, והוסיף כי ממשלת עיראק והרשויות בחבל כורדיסטן פתחו בחקירת האירוע. ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי "מדובר במתקפה שערורייתית", שלא היו נפגעים ולא נגרם נזק למתקנים אמריקניים בעיר.
בסוכנות הידיעות האיראנית יו ניוז נטען כי תשעה אנשי מוסד נהרגו במתקפה. לדיווח האיראני לא התקבל כל אישור ממקורות אחרים, בין אם הרשויות בעיראק, בישראל או מקורות מהימנים אחרים.
6 צפייה בגלריה
תיעוד ממתקפת הטילים בעיראק
תיעוד ממתקפת הטילים בעיראק
משרדי ערוץ החדשות "כורדיסטן 24" שנפגעו בתקיפה
6 צפייה בגלריה
פיצוץ בארביל, עיראק
פיצוץ בארביל, עיראק
לא הפעם הראשונה שאיראן מגיבה במתקפה במדינה אחרת. פיצוץ בארביל
6 צפייה בגלריה
תיעוד ממתקפת הטילים בעיראק
תיעוד ממתקפת הטילים בעיראק
באיראן טוענים: המתקפה - בשעה שסולימאני חוסל. תיעוד ממתקפת הטילים בעיראק
בדיווחים שנפוצו בעיראק הלילה נטען תחילה כי הטילים נורו לעבר הקונסוליה האמריקנית בארביל. משרדי ערוץ החדשות "כורדיסטן 24" נפגעו וניזוקו במתקפה. "אנו מגנים את מתקפת הטרור הזו שבוצעה נגד כמה מגזרים בארביל, ואנו קוראים לתושבים להישאר רגועים", אמר ראש ממשלת כורדיסטן, מסרור ברזני.
בישראל, מנגד, מעריכים שאכן מדובר בפעולת נקם איראנית על התקיפה בשבוע שעבר בסוריה. זו אגב לא הפעם הראשונה שפעולה שמיוחסת לישראל בסוריה מסתיימת במתקפה איראנית במדינה אחרת: בנובמבר האחרון תקפה איראן את בסיס א-תנף האמריקני שבמשולש הגבולות סוריה-עיראק-ירדן בתגובה לפעולה ישראלית בסוריה. עם זאת, ולמרות ההערכות בישראל, הכוננות הגבוהה בזירה הצפונית צפויה להימשך גם בימים הקרובים מחשש לפעולה איראנית נגד יעד ישראלי בצפון.
כלי תקשורת איראניים ופרו-איראניים ציינו כי שעת פגיעת הטילים הייתה 01:20 שעון בגדד - השעה שבה חוסל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, בבירת עיראק לפני כשנתיים. לפי הדיווחים, אזעקות נשמעו גם בבירה בגדד, באזור שבו ממוקמת שגרירות ארצות הברית.
בעבר, כשקצינים איראנים נהרגו בתקיפות ישראליות, הגיב כוח קודס בפיקודו של סולימאני בירי רקטות לגולן. מאז חיסולו של סולימאני, היכולות של איראן בסוריה נפגעו, תוכנית ההתבססות הגדולה במדינה לא צלחה וגם הניסיונות הרבים לפיגועי נקם סוכלו.