בית המשפט העליון החמיר היום (שלישי) לשלוש שנות מאסר את עונשו של פבלו בלוך (אדריאן), עבריין מין ורכוש מוכר בן 39, שהורשע בעבירות של ניסיון חטיפה ותקיפה של ילדה בת 12 סמוך לביתה באשקלון. בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על בלוך 28 חודשי מאסר בספטמבר אשתקד, אך הפרקליטות ערערה לבית המשפט העליון.
לפי כתב האישום, לפני כשנה וחצי עקב בלוך אחרי הילדה בזמן שהייתה עם אחיה בן ה-3 ואחזה בידו. הילדה הבחינה בבלוך כשעמדה להיכנס לשער ביתה, ואף בירכה אותו לשלום כי חשבה שהוא מתגורר באזור. בשלב זה בלוך זינק לעברה, אחז בה מאחור, סתם את פיה והחל לגרור אותה לכיוון חורשה סמוכה - בעוד אחיה עדיין אוחז בידה ונגרר אחריה.
1 צפייה בגלריה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
הפרקליטות ערערה ובית המשפט העליון החמיר את עונשו של בלוך. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
באישום, שהוגש על ידי עו"ד ערן צרויה, צוין שהילדה התנגדה, בעטה בבלוך, הסירה את ידו מפיה והחלה לזעוק. בשלב מסוים היא הצליחה להשתחרר מאחיזתו, נפלה ונחבלה, אך הוא אחז בה שוב והמשיך לגרור אותה. שכן ששמע את צעקותיה יצא מביתו לכיוונם, ובלוך חדל ממעשיו, אמר לילדה "סליחה" ונמלט לכיוון פארק סמוך.
בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר, כאמור, על בלוך 28 חודשי מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 15 אלף שקלים. המחלקה הפלילית בפרקליטות, בייצוגה של עו"ד נועה עזרא-רחמני, ערערה על העונש, וטענה כי בית המשפט שגה בגזר הדין שאינו הולם את חומרת המעשים. עוד צוין בערעור כי "מדובר בחלום הבלהות של כל הורה", ולנוכח הסכנה הנשקפת מבלוך והנזק שכבר גרם, יש להחמיר את עונשו.
השופטים ענת ברון, דוד מינץ ואלכס שטיין, מבית המשפט העליון, קיבלו את עמדת הפרקליטות, וקבעו כי לאור חומרת המעשים ומשיקולי הרתעת היחיד והרבים יש להחמיר בעונשו במידה ניכרת. הם הוסיפו כי לחובתו של בלוך עבר פלילי רלוונטי, אך התחשבו בכך שהוא הודה בעובדות כתב האישום וחזר בו מהערעור על הרשעתו, והחליטו להחמיר את עונשו לשלוש שנות מאסר.