2 צפייה בגלריה
בן דויד וליברמן
בן דויד וליברמן
בן דויד וליברמן
(צילום: הדר יואביאן, יואב דדוקביץ')
הסתדרות המורים הודיעה על המשך העיצומים, וגם היום (יום שלישי) הלימודים בכל הארץ יתחילו בשעה 10:00. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, ענתה לקריאתו של שר האוצר אביגדור ליברמן להפסיק עם העיצומים ולהיכנס למו"מ רציף מיום ראשון - וקראה לו להגיע בעצמו לשיחות. במוסדות בחינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

2 צפייה בגלריה
מחכים לפתיחת הלימודים, השבוע
מחכים לפתיחת הלימודים, השבוע
מחכים לפתיחת הלימודים, השבוע
(צילום: איתן גליקמן)
בהודעת ההסתדרות נמסר: "הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר וקוראת לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לא להמתין ליום ראשון, אלא להיכנס למו״מ רציני וכן כבר ברביעי הקרוב, בהשתתפות משרד החינוך והסתדרות המורים".
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד מסרה: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו"מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. אני מקווה שליברמן יפעיל את כל כובד משקלו על פקידי האוצר כדי לסיים את המשבר. אני קוראת לו להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכ"לית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר ביום רביעי הקרוב ולא לחכות ליום ראשון.
"אנחנו מוכנים לשבת עד שייצא עשן לבן ומצפים שביום רביעי האוצר יגיע סוף-סוף עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה. זוהי שעת חירום וסכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".
ליברמן, נזכיר, קרא בצהריים לבן דויד להפסיק עם השביתות - וטען כי בכל העת מתקיימים "מגעים קדחתניים" בין הצדדים. לדבריו, "אני מציע להיכנס למו"מ רציף מיום ראשון, עד שנגיע להסכם. אבל צריך לבוא למו"מ באופן פתוח, בלי אולטימטומים ובלי דעות קדומות".
"אין דבר כזה מו"מ של 'טייק איט אור ליב איט' - אנחנו רוצים לדון על הכול", הוסיף ליברמן, על רקע סירוב הסתדרות המורים לדון בחופשות. "אנחנו רוצים לדון על שכר המורים, התאמת החופשים בין מערכת חינוך למשק הישראלי וגם תגמול למצוינות".
פורסם לראשונה: 19:06, 20.06.22