שר האוצר אביגדור ליברמן קרא בצהריים (יום שני) למזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, לא להשבית שוב את הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגנים - וטען כי בכל העת מתקיימים "מגעים קדחתניים" בין הצדדים. לדבריו, "אני מציע להיכנס למו"מ רציף מיום ראשון, עד שנגיע להסכם. אבל צריך לבוא למו"מ באופן פתוח, בלי אולטימטומים ובלי דעות קדומות".
"אין דבר כזה מו"מ של 'טייק איט אור ליב איט' - אנחנו רוצים לדון על הכול", הוסיף ליברמן, על רקע סירוב הסתדרות המורים לדון בחופשות. "אנחנו רוצים לדון על שכר המורים, התאמת החופשים בין מערכת חינוך למשק ישראלי וגם תגמול למצוינות".
2 צפייה בגלריה
ממשיכים להתנגח. ליברמן מציע "מו"מ בלי אולטימטומים"
ממשיכים להתנגח. ליברמן מציע "מו"מ בלי אולטימטומים"
ממשיכים להתנגח. ליברמן מציע "מו"מ בלי אולטימטומים"
(צילום: הדר יואביאן, יואב דדוקביץ')
ליברמן הוסיף: "אני מציע להפסיק את השביתה, ומיום ראשון נעשה מאמץ אמיתי, כנה ורציף להגיע להסכמה לטובת כולם. אני חושב שמערכת החינוך זה גם מורים, גם תלמידים וגם הורים - ולכן מצפה מחר לפגישה עם ההנהגה הארצית של ההורים".
אתמול האשימה בן דויד את האוצר בהשבתה, ואמרה בריאיון באולפן ynet: "כל הטענות צריכות להיות כלפי האוצר. משרד האוצר מגיע לא מוכן לשיחות, ללא מסגרת תקציבית. הם גוררים רגליים, מעכבים הכול. אנחנו מ-2019 בלי הסכם שכר, אנחנו לא יכולים לחכות שייפול משהו".
2 צפייה בגלריה
נכנסים לבית הספר לאחר השביתה
נכנסים לבית הספר לאחר השביתה
התלמידים נכנסים לבית הספר לאחר השביתה
(צילום: יאיר שגיא)

היום החלו הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בשעה 10:00. זאת במסגרת העיצומים, על רקע המאבק מול משרד האוצר על הסכם שכר מעודכן למורים. "העיצומים לא יופסקו עד שפקידי האוצר ישימו על השולחן הצעה רלוונטית", נמסר בהודעת הסתדרות המורים.
העיצומים נוגעים לכל מוסדות החינוך שבהם אנשי הצוות חלק מהסתדרות המורים – גני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והאולפנים - למעט מוסדות החינוך המיוחד, שבהם התקיימו לימודים כרגיל.
גם אתמול בבוקר החלו הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בשעה 10:00. התחלת הלימודים המאוחרת בכל רחבי הארץ הייתה חלק מהחרפת המאבק שעליו הודיעה הסתדרות המורים, אחרי שבשבוע שעבר הושבתו הלימודים לשעתיים בכל יום במחוז אחר.

הסתדרות המורים, נזכיר, דורשת הסכם שכר חדש למורים והגננות. אולם, הפערים בין ההסתדרות לאוצר גדולים, וישיבת המשא ומתן שהתקיימה בין הצדדים ביום חמישי האחרון התפוצצה, כלשון הודעת ההסתדרות. באוצר לא ממהרים להגיע להסכמות, דנים עדיין בעקרונות ולא בהצעות קונקרטיות, ובן דויד האשימה אותם בגרירת רגליים ובסחבת מכוונת.
הסתדרות המורים מתכננת להחריף את המאבק ולנצל את לוח הזמנים הקצר שנותר לה עד ליציאה לחופשת הקיץ. היום הסתיימה שנת הלימודים בחטיבות הביניים, ובעוד עשרה ימים היא תסתיים בגנים וביסודיים. לפיכך, ועל בסיס דברי המזכ"לית יפה בן דויד, תיתכן גם שביתה ליום שלם באחד הימים בשבוע הקרוב.
בן דויד קראה לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד להתערב במו"מ, והוסיפה: "הם פשוט מנותקים. אם רק היו משקיעים קמצוץ מהזמן שהם משקיעים בשיחות הליליות שלהם על ההישרדות הפוליטית, כל מערכת החינוך הייתה נראית אחרת. יש כסף במדינה, אבל שומרים אותו לסחטנות פוליטית כי זה מה שמעניין אותם. מערכת החינוך מדממת. חולה במחלה ממארת".