1 צפייה בגלריה
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
משפחת גולדין, שגופתו של בנם - חלל צה"ל סגן הדר גולדין מוחזקת בידי חמאס - דרשה הערב (חמישי) מראש הממשלה בנימין נתניהו לדעת אם השבת הבנים כלולה בהסכם הפסקת האש שהקבינט אישר.
"נתניהו צריך להפסיק לשחק ברגשות המשפחות ולהחזיר את החיילים", אמר האב שמחה, "הוא וגנץ, יחד עם הרמטכ"ל, שלחו אותם להילחם במבצע צוק איתן ועד לרגע זה הם לא שבו משדה הקרב. הזלזול במשפחות הלוחמים עובר את כל הגבולות, והאחריות כולה נמצאת על כתפיהם. אנחנו דורשים לקבל תשובות לאלתר".

הערב, אחרי 11 ימים של מבצע צבאי ו-12 הרוגים בצד הישראלי, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הפסקת האש מול חמאס ברצועת עזה. ההחלטה התקבלה על ידי שרי הקבינט פה אחד. הדיון נמשך כמעט שלוש שעות, וכבר במהלכו הודיע גורם בחמאס כי הרגיעה תיכנס לתוקף מחר.
בהמשך דווח מפי גורם בכיר בארגון הטרור כי הפסקת האש תחל הלילה (בין חמישי לשישי) בשעה 02:00. לאחר ההודעה, התרעות צבע אדום נשמעו ברחבי עוטף עזה.
לשרים נמסר כי בשלב השני אחרי הפסקת האש, המצרים ינסו להגיע להסדרה מול חמאס. עם זאת, שרים בדיון העריכו שהדבר לא יקרה בסופו של דבר. זאת בשל התנאים הרבים שישראל הציבה - מניעת התעצמות חמאס והחזרת השבויים והנעדרים - מול התנאים שמציב חמאס - כניעה בסוגיות ירושלים, מסגד אל-אקצא ושייח ג'ראח.