4 צפייה בגלריה
הנשיא טראמפ
הנשיא טראמפ
לא ממהר להתחסן ועדיין עסוק בבחירות. טראמפ
(צילום: GettyImages)
בזמן שמנהיגי עולם רבים, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתכננים להתחסן לעיני המצלמות ולהיות בין הראשונים שיעשו זאת כדי להוות דוגמה - הנשיא היוצא של ארה"ב דונלד טראמפ "לא מראה סימנים שהוא ממהר להתחסן", כך סיפר גורם בבית הלבן ל"וושינגטון פוסט" הלילה (בין חמישי לשישי).
אנשים ששוחחו עם טראמפ אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי הוא "נותר מתוסכל מכך שהחיסון לא היה זמין לפני יום הבחירות". גורמים אחרים סיפרו כי טראמפ אינו צפוי להתחסן בשבוע הקרוב, אך ייתכן שיעשה זאת לפני שיעזוב את הבית הלבן.

4 צפייה בגלריה
ארה"ב מתחסנת ראשונה מדינת ניו יורק נגד קורונה
ארה"ב מתחסנת ראשונה מדינת ניו יורק נגד קורונה
המתחסנת הראשונה במדינת ניו יורק
יועציו של הנשיא, שנדבק והחלים מקורונה לאחר שטופל בתרופות ניסיוניות, אמרו כי הוא "עסוק בתוצאות הבחירות", אותן הוא עדיין מסרב לקבל, ו"לא גילה שום עניין" בהעברת מסר לעידוד ההתחסנות בארה"ב. כזכור, לאחר שה-FDA אישר את החיסון של חברת התרפות פייזר, טראמפ אמר כי מדובר ב"נס" וב"אחד ההישגים המדעיים הגדולים בהיסטוריה".
לעומתו, סגנו מייק פנס צפוי להפשיל את שרוולו לעיני המצלמות בהמשך היום, בשעה 15:00 (שעון ישראל), יחד עם רעייתו קארן. "קבלת החיסון בפומבי - חלק מהמאמצים להראות כי החיסון בטוח", נמסר מלשכתו. במהלך השבוע הבא צפוי להתחסן גם הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בשידור חי, שאמר לא פעם כי לאחר שיתקבל אישור מהגורמים המדעיים יעשה זאת.
גם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ומנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל הודיעו כי הם יחוסנו "בימים הקרובים". בהצהרה אמרה פלוסי: "כולנו חייבים להמשיך בבדיקות, בעטיית מסכות ובריחוק חברתי גם עם הפצת החיסון". מקונל כינה את החיסונים "תקווה" וציין כי ימשיך לעטות מסכה ולפעול על פי ההנחיות.
4 צפייה בגלריה
מייק פנס ואשתו
מייק פנס ואשתו
פנס ורעייתו קארן. יתחסנו היום לעיני המצלמות
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
נתוני התמותה והתחלואה ממשיכים לשבור שיאים שליליים
נתוני התמותה והתחלואה ממשיכים לשבור שיאים שליליים
נתוני התמותה והתחלואה ממשיכים לשבור שיאים שליליים
(צילום: רויטרס)
מבצע החיסונים בארה"ב החל השבוע והראשונים שקיבלו ועוד מקבלים את החיסונים הם עובדי מערכת הבריאות. החיסון עשוי לספק קרן אור בתקופה שבה נתוני התחלואה והתמותה של הנגיף שוברים שיאים חדשים במדינה. דווח כי ביממה האחרונה אובחנו יותר מ-252 אלף חולים ברחבי ארה"ב ומתו 3,406.
הלילה נודע כי חברי הקונגרס האמריקני יוכלו להתחסן בסבב החלוקה הראשון יחד עם צוותי הרפואה. במכתב שנשלח לחברי הקונגרס ולעובדים נכתב כי המועצה לביטחון לאומי קיבלה הודעה ולפיה "יסופק מספר ספציפי של מנות חיסון נגד קורונה לקונגרס".
בתוך כך, פאנל מומחי ה-FDA אישר הלילה את החיסון נגד קורונה של חברת מודרנה, שבוע אחרי האישור הראשון שניתן לחברת פייזר. אישור ועדת המומחים מועבר לאשרור סופי של מינהל התרופות והמזון האמריקני, שצפוי לתת אור ירוק לתחילת החיסונים של החברה בארה"ב. האישור לרוב מתקבל על ידי מדינות רבות בעולם, שכן ה-FDA נחשב לגוף המחמיר בעולם באישורי תרופות.
בשונה מהחיסון של חברת פייזר שניתן מגיל 16 ומעלה, את החיסון של חברת מודרנה יוכלו לקבל החל בגיל 18. החברה התחייבה לעדכן באופן שוטף את רשויות התרופות בעולם על כל תופעת לוואי חמורה שתתגלה בקרב המחוסנים, או באם יתגלו בעיות אחרות כמו ירידה ביעילות החיסון.