2 צפייה בגלריה
חזרה ל לימודים תלמידים חטיבות ביניים בתי ספר בית ספר למידה פרונטלית כיתות ז' ט' משרד החינוך תחלואה קורונה
חזרה ל לימודים תלמידים חטיבות ביניים בתי ספר בית ספר למידה פרונטלית כיתות ז' ט' משרד החינוך תחלואה קורונה
האחרונים לחזור. תלמידי ז'-ט'
(צילום: יריב כץ)
בתום חודשיים וחצי של למידה מרחוק בבית, ביום ראשון יחזרו 345,000 תלמידי כיתות ז'-ט' לבתי הספר, ובכך, תחזור מערכת החינוך כולה אל למידה פרונטלית חלקית, מבלי להשאיר כיתות מאחור. ביישובים כתומים ואדומים תמשיך הלמידה להתקיים מרחוק באמצעות הזוּם.
בעוד מערכת החינוך חוזרת לפעילות כמעט מלאה בכיתות - מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הודיע אמש כי הוא מזהה עלייה ממשית בתחלואה בקורונה, והבהיר כי הוא ובכירי משרדו שוקלים להמליץ על הגבלות נוספות, ובהן נמנות גם האפשרויות לסגר בחנוכה או עוצר לילי.
"יש עלייה בתחלואה גם במגזר הכללי", אמר לוי בתדרוך לכלי תקשורת. "אנחנו רואים יותר ערים אדומות ויותר ערים צהובות. 26 ערים אדומות ו-28 ערים צהובות אחראיות על 40% מהתחלואה. אנחנו בהחלט שוקלים אם להתקדם בתוכנית ששת השלבים, ואם לא להתקדם - במקרה הרע - לסוג לאחור". פרופ' לוי נשאל אם נכון להחזיר את תלמידי חטיבות הביניים לכיתות ביום ראשון הקרוב, והבהיר כי בשלב זה הנטייה היא להחזרתם. "אנחנו לא מתכוונים לעצור, אלא אם יהיו נתונים אחרים", אמר.

שחר רובין, תלמיד כיתה ז' מירושלים, סיפר כי "אני מתרגש לחזור אבל מנמיך צפיות, עוד באותו השבוע כבר יוצאים לחופשת חנוכה אחרי כל הימים שישבנו לבד בבית". רובין גם חושש מעלייה בתחלואה שיכולה להוביל לסגר שלישי, "התחלואה עולה ויש חשש ששוב יחזירו אותנו לסגר בבית. אני עצוב שזה המצב כי אנחנו כמעט לא למדנו עד היום ונהיה הראשונים להיכנס שוב לסגר", אמר.
תלמידי כיתות ז'-ט' הם כאמור האחרונים לחזור אל ספסלי הלימודים אחרי חודשיים של למידה מרחוק מאז הסגר השני ב-17 בספטמבר. על פי מתווה משרד החינוך, התלמידים ילמדו לפחות יומיים בשבוע בהרכב של חצאי קבוצות, עד 20 תלמידים לכל קפסולה. ניתן יהיה לקיים מפגשים באוויר הפתוח רק במסגרת הקבוצות הקבועות.
בחטיבת הביניים "אלון" שברעננה נערכים לקליטתם של התלמידים מחרתיים בבית הספר. "אנחנו אחרונים ברשימה אבל הגיע הזמן לשוב לבית הספר, זה מאוד חשוב לימודית וחברתית כי בסופו של דבר אין כמו בבית הספר", הסבירו התלמידים.
בבית הספר "אלון" נשלמו אתמול ההכנות, ומנהלת חטיבת הביניים מתי בורושק סיפרה: "שכבת ז' לא מכירה בכלל את החברים ואת המורים, הם הגיעו לחטיבה אבל כלל לא הספיקו להכיר לעומק את הסביבה החדשה כי מיד עברו ללמידה בזוּם. זה כל כך מרגש שהתלמידים חוזרים, כל הצוות החינוכי נרגש". נגה דוד, תלמידת כיתה ז', הוסיפה: "זה פשוט כיף גדול לדעת שביום ראשון הקרוב אחרי חודשים ארוכים של שהייה בבית אנחנו שבים ללמוד. אגיע לבית הספר בשמחה גדולה כי אני רוצה כבר להיפגש עם החברים שלי שאיתם עליתי לחטיבת הביניים אבל לא התראינו חודשים ארוכים. אין כמו לשוב ללמוד בבית הספר אפילו שזה רק יומיים בשבוע".
2 צפייה בגלריה
בית הספר שזר
בית הספר שזר
בית ספר ברחובות
(צילום: נדב אבס)
התלמידים עידו סלע וגיא נדל מכיתה ח' סיפרו בחיוך גדול: "זה כיף גדול לשוב ללמוד בבית הספר ביום ראשון הקרוב, חודשים ארוכים שאנחנו בבית לומדים רק דרך הזום, זה פשוט בלתי נסבל. היינו רק ריבועים בזום בלי חברים. מי היה מאמין שנאמר שאנחנו מתגעגעים לזה מאוד?".
במשרד החינוך אמרו אתמול, כי מערכת החינוך תפעל תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות בדגש על עטיית מסכות, הקפדה על היגיינה אישית, אוורור כיתות, שמירת מרחק בין התלמידים בזמן השיעורים ובהפסקות והקפדה על מרחב תקין בין הצוות החינוכי בחדרי המורים.
כמו כן, במשרד הכריזו על ביטול בחינת בגרות נוספת - כך שתלמידי התיכונים ייבחנו בחמישה מקצועות בלבד במקום בשישה, לצד צמצום חומר הלימוד שהתלמידים יידרשו ללמוד. שר החינוך יואב גלנט אמר אתמול כי "טובת התלמידים עומדת לנגד עינינו. הסגר הממושך ועימו מתכונת הלמידה הממושכת מרחוק הובילו לפערים לימודיים המחייבים התאמת הבחינות. לנוכח התנאים שנוצרו החלטתי כי תבוטל בחינת בגרות חיצונית נוספת".