כשברקע נשמעת הקלטה של אחת השיחות הראשונות מזירת האסון במירון, סמנכ"ל מבצעים בארגון איחוד הצלה דובי מייזל סיפר הבוקר (יום ה') בריאיון לאולפן ynet על האימה שחווה על ההר - וממשיכה ללוות אותו.
"20 החייאות מתבצעות במקום, לרכז את כל הכוחות לפינוי! צריך הרבה אלונקות!", הוא צעק בקשר, "תקשיב, זה דובי מייזל, סמנכ"ל מבצעים 11, אני בזירה במירון. תעביר למוקד שלנו, לחפ"ק פה, אני לא מצליח לשדר אליהם", הוא נשמע אומר מהמתחם שבו נספו 45 בני אדם, "צריך לרכז את כל הכוחות שאפשר לאזור מרפאת הגברים, יש כ-20 החייאות, אוקיי? לרכז את כולם לפינוי אלונקות!".
3 צפייה בגלריה
דובי מייזל
דובי מייזל
"מתכון לאסון". דובי מייזל
(צילום: שירה הרשקופ)

- בזמן השיחה כבר הבנת את גודל האסון? "היא נערכה בשעה 01:03 בלילה אם אני לא טועה, הייתי כבר בזירה עצמה ליד המרפאה - ממש באותה נקודה שראינו בכל הסרטונים שהופצו, איפה שאנשים נערמו. הבנתי בשלב הזה שמדובר באירוע גדול. הייתה כמות של פצועים במצב קשה מאוד, בלי הכרה שנדרשו להחייאה. הבנתי שאני בתוך משהו שלא ראינו הרבה שנים".
- השיחה הזאת היא אולי עדות לתקלות, לא הצלחת לתקשר עם הכוחות בשטח. "רשתות הסלולר קרסו בשלב מוקדם, אבל הצלחתי איכשהו להוציא את השיחה. היה עומס עליהן מן הסתם אז התקשרתי ישירות למוקד שלנו, שיעביר את כל המידע לחפ"ק ולכוחות בשטח כדי שיבינו את סדר גודל האירוע".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של דניאל אמבון בירושלים
הלוויתו של דניאל אמבון בירושלים
"התנאים היו בלתי אפשריים". הלוויות הרוגי האסון
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
הלוויתם של משה ויוסף אלחדד שנהרגו באסון הר מירון
הלוויתם של משה ויוסף אלחדד שנהרגו באסון הר מירון
"כמות כזו של אנשים בשטח כזה קטן - מתכון לאסון"
(צילום: אפי שריר)

- שבוע אחרי, זה חלחל? אתה כבר מבין את התקלות? "אני לא חוקר משטרה, אבל אני אגיד דבר אחד - כמות כזאת של אנשים בשטח כזה קטן, זה פשוט מתכון לאסון. אפשר להיערך מבחינת כוחות, ובאמת היו מספיק כוחות טיפול על ההר ולא היה מחסור במטפלים, אבל מספיק לראות את התמונות ואת הדוחק. מדובר בתנאים בלתי אפשריים. זה לא קשור לשלב כזה או אחר באירוע, זה משהו היסטורי".