3 צפייה בגלריה
הנאשם בפרשת סלומון טקה
הנאשם בפרשת סלומון טקה
השוטר הנאשם. פארסה ועתירה סביב חזרתו
(צילום: אביהו שפירא)
עתירת ביניים נגד החזרתו לשירות של קצין המשטרה שנאשם בגרימת מותו של סלומון טקה ברשלנות הוגשה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים. ארגוני יוצאי אתיופיה עתרו נגד החלטת המשטרה להחזיר את הקצין שירה בטקה לתפקיד מתאם בין ארגונו לבין ארגון הכבאות וההצלה.
בזמן התנהלות משפטו של קצין המשטרה, החליט מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר על החזרתו לשירות בארגון. ואולם, המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי סירב לכך לנוכח הביקורת הציבורית ודרישת משפחתו של טקה. בהמשך הגיעו השניים להסכמה כי הקצין ישמש בתפקיד בשירותי הכבאות וההצלה, אולם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ קבע כי הוא לא יכול להיות מסופח לארגון לאור ההליך הפלילי המתנהל בעניינו.

3 צפייה בגלריה
סלומון טקה
סלומון טקה
סלומון טקה
בהמשך טענו במשטרה כי למעשה מדובר באי-הבנה, והסבירו כי הקצין אמור לשמש נציג המשטרה בכבאות תחת שירות במשטרה – ולא אמור להיות כפוף לשירותי הכבאות ועל כן גם לא לתנאי נציבות שירות המדינה.
עו"ד פרופ' אריאל בנדור, מהקליניקה לקידום שוויון באוניברסיטת בר אילן המייצגת את אגודת יהודי אתיופיה בישראל ואת ארגון טבקה ביחד עם עו"ד איל רוזובסקי וד"ר נחשון שוחט, מסר כי "מדובר בשיבוץ לא חוקי, לא סביר ומנוגד לערכים ציבוריים אלמנטריים. בלתי אפשרי לקבל שדווקא המשטרה עצמה, תוך עקיפת החלטת הנציב, קולטת אותו חזרה לשירות תוך כדי משפטו הפלילי".
3 צפייה בגלריה
ציון אמיר סלומון טקה משפחה משטרה חקירה
ציון אמיר סלומון טקה משפחה משטרה חקירה
משפחתו של טקה עם המפכ"ל. המשטרה: "השיבוץ - עד לסיום ההליך"
(קרדיט: דוברות המשטרה)
שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה מסרה: "השוטר היורה בסלומון טקה ז"ל לא ראוי לעבוד בתפקיד כלשהו בשירות הציבורי כפי שקבע נציב שירות המדינה, ועל אחת כמה וכמה כשוטר עד לתום המשפט. אין זה משנה מה הגדרת התפקיד המדויקת. אין שום סיבה שנאשם בפלילים ימלא תפקידים רגישים. במקרים קלים יותר עובדי מדינה מושעים עד לתום ההליכים במשפט המתנהל נגדם".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "ההחלטה כי קצין המשטרה ישמש בתפקיד נציג המשטרה במערך הכבאות וההצלה, במסגרתו הוא יהיה אחראי על תיאום בין הארגונים, עומדת בעינה ושיבוץ זה מבוצע עד לסיום ההליך המשפטי המתנהל בעניינו. יודגש כי החלטה בוצעה כחוק, תואמה עם כלל הגורמים הרלוונטיים וקיבלה את כל האישורים הנדרשים למימושה. ככל שהוגשה עתירה בנושא, הרי שאנו נשיב לה בבית משפט באמצעות הפרקליטות כמקובל".