3 צפייה בגלריה
יעקב יונגרייס ואיתן ברדה
יעקב יונגרייס ואיתן ברדה
יעקב יונגרייס (משמאל) ויוזם הרעיון איתן ברדה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יעקב יונגרייס ישב שבעה על שני ילדיו בעת שאדם זר נכנס לביתו. כששמע את דבריו נתקף בהתרגשות עצומה.
יום שישי לפני שבועיים, כביש 1: האחים אלישיב (5) וידידיה (7) יונגרייס מבית אל נהרגו לאחר שהמכונית שבה נסעו התנגשה במשאית חונה. הכביש נסגר לתנועה והמונים נתקעו בפקק העצום. ביניהם היה בנו של איתן ברדה ממודיעין עילית. איתן הציץ בשעון, והסיק כי אין שום סיכוי שבנו ומשפחתו יצליחו להגיע אליו לפני כניסת השבת.



וכך אכן קרה. כאשר המשפחה נחלצה מהפקק הייתה השבת כמעט בפתח. "חשבתי על מקום קרוב שאליו הם יוכלו להגיע לפני כניסת השבת", מספר איתן. "התקשרתי לבתי, והיא אמרה שיש משפחה שהיא מכירה שגרה קרוב למקום התאונה". המשפחה שנתקעה בפקק נסעה לשם, הגיעה בזמן וזכתה לאירוח חם.
3 צפייה בגלריה
אלישיב יונגרייס וידידיה חיים יונגרייס ז"ל
אלישיב יונגרייס וידידיה חיים יונגרייס ז"ל
מימין: אלישיב יונגרייס וידידיה חיים יונגרייס
(באדיבות המשפחה)
בימים שלאחר מכן הבין איתן כי משפחתו לא הייתה היחידה שנתקעה בפקק ונקלעה לבעיה. "ואז עלה במוחי רעיון", סיפר. הוא יצא לבית המשפחה האבלה, שאותה לא הכיר. "אני יושב שבעה ופתאום מגיע אדם לא מוכר", מספר יעקב יונגרייס, האב השכול. איתן סיפר ליעקב על משפחתו שנתקעה בפקק, ואמר לו כי החליט להקים פרויקט שגם ישמר את זכר ילדיו וגם יסייע לאנשים בדרכים.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: אלעזר רובינשטיין)
מדובר באפליקציה שאליה יירשם כל מי שמעוניין להשתתף במיזם. וכך זה יעבוד: כאשר מישהו נתקע בדרך מסיבה כלשהי לפני כניסת השבת הוא ידווח על כך באפליקציה, והמשפחה הכי קרובה אליו תיצור איתו קשר ותארח אותו לשבת. שם הפרויקט: "מארחים בדרכים". איתן כבר הפיץ את הרעיון ובינתיים הוקמה קבוצת ווטסאפ שאליה נרשמו 200 בני אדם מרחבי הארץ. פרטים על ההרשמה לקבוצה ניתן לקבל בכתובת mearcim.badracim@gmail.com.
האב השכול אמר: "מרגש אותי לחשוב עד כמה האסון שלנו נגע ונוגע בכל כך הרבה אנשים מעם ישראל. שימח אותי לשמוע שמשפחות רבות מצטרפות למיזם".