3 צפייה בגלריה
חוזרת למשרד החינוך. דלית שטאובר
חוזרת למשרד החינוך. דלית שטאובר
חוזרת למשרד החינוך. דלית שטאובר
(צילום: עידו ארז)
יומיים לאחר הפיטורים שהובילו לסערה, בחרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מנכ"לית חדשה למשרד החינוך: השרה, שפיטרה את המנכ"ל יגאל סלוביק, הודיעה כי החליטה למנות למחליפתו את דלית שטאובר, ששימשה כמנכ"לית משרד החינוך בין 2011 ל-2013, בתקופתו של השר גדעון סער. שטאובר הביעה לאחרונה תמיכה בחיסונים בבתי הספר ואמרה כי היא "רואה זאת בחיוב, בכפוף להסכמת ההורים".
"שטאובר היא אשת חינוך מובילה ומוערכת, המכירה היטב את המערכת ותוביל איתי תהליכים משמעותיים", אמרה שרת החינוך. "יכולותיה חשובות לקידום הנושאים המקצועיים ויציבות המערכת. אני שמחה שדלית נכנסת בתקופה המורכבת ותתרום מניסיונה העשיר וכישרונותיה הרבים".
הערב, ועל רקע שלל הפרסומים לאחר פיטורי סלוביק, הביע שר החוץ יאיר לפיד תמיכה בשאשא ביטון וכתב בטוויטר: "מביע אמון מלא בשאשא ביטון, במקצועיות שלה וביושרתה. כל ההכפשות לא יעזרו".
3 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון בעצרת הנוער הממלכתית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין
יפעת שאשא ביטון בעצרת הנוער הממלכתית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין
"שטאובר היא אשת חינוך מובילה שתוביל איתי תהליכים משמעותיים". שאשא ביטון
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
יגאל סלוביק מחדר המצב של משרד החינוך
יגאל סלוביק מחדר המצב של משרד החינוך
"אין כל קשר בין פיטוריו לנושא הקורונה". יגאל סלוביק
(צילום: מוטי קמחי)
בתקופת כהונתה של שטאובר כמנכ"לית משרד החינוך היא הובילה את חינוך חינם לגילי 3-4 והייתה שותפה ליישום רפורמות "אופק חדש" ו"עוז לתמורה". בשנים האחרונות כיהנה כמרצה בקריה האקדמית אונו וכחברת סגל בתוכנית מנדל למנהיגות חינוכית, ומשנת 2016 מכהנת כחברת מועצת תאגיד השידור הישראלי. בנוסף זכתה בעבר בפרס מנכ"ל משרד החינוך.
יגאל סלוביק פוטר מתפקידו כמנכ"ל משרד החינוך לפני יומיים, על רקע חילוקי דעות עם השרה יפעת שאשא ביטון. במשרד החינוך יש מי שטוען שסלוביק לא פוטר, אלא התפטר בזמן שנשלח אליו המכתב. גם בסביבתו של סלוביק טוענים כי הוא זה שהודיע לשרה על כוונתו לעזוב את תפקידו, זאת בשל אי-הסכמות בנושא החיסונים בבתי הספר. מקורביה של שאשא ביטון, לעומת זאת, מכחישים כי זו הסיבה.

ל-ynet נודע כי בעוד שסלוביק היה בעד החיסונים בבתי הספר והוביל היערכות אקטיבית, שאשא ביטון אמנם אמרה שתפעל בהתאם להחלטת הממשלה, אך "התחושה הייתה שהיא בחרה להיות פאסיבית". לדברי גורמים במשרד החינוך, בין שאשא ביטון לסלוביק היו מחלוקות סביב נושאים שונים - והשרה גם הביעה חוסר שביעות רצון מתפקודו. בסך הכול כיהן סלוביק, תת-אלוף במילואים, כחמישה חודשים בתפקיד.
אחריו פיטוריו, סלוביק אמר למקורביו כי שאשא ביטון "רצתה לנהל את משרד החינוך כאילו אין קורונה בעולם וכאילו שהיא אינה קשורה למערכת החינוך". אתמול אמרה שאשא ביטון כי "בלב כבד אך שלם החלטתי לסיים את תפקידו של סלוביק. מפאת כבודו, לא רציתי לקיים דיון פומבי על כך - אך עקב ההשמצות השקריות שמופצות רק אומר כי המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת החינוך. מעבר לכך לא אוסיף. אין כל קשר בין פיטוריו לנושא הקורונה".