2 צפייה בגלריה
גזר דין אלון קסטיאל
גזר דין אלון קסטיאל
"רוב הסיכויים שבאוגוסט הוא ייצא לחופשי". קסטיאל בבית המשפט, 2018
(צילום: יריב כץ)
בתחילת אוגוסט, אם לא תהיה דחייה נוספת, יגיע עבריין המין אלון קסטיאל (40) לוועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט בכלא חרמון לדיון באפשרות של שחרור מוקדם. "רוב הסיכויים שבאוגוסט הוא ייצא לחופשי", אמרה שרי גולן, אחת המתלוננות נגד קסטיאל. "הלוואי שתקום צעקה ציבורית בנושא של הענישה הקלה והשחרור המוקדם לעברייני מין".
איש הנדל"ן וחיי הלילה מתל אביב נידון למאסר של ארבע שנים ותשעה חודשים בגין עבירות מין שביצע בארבע נשים. הוא החל לרצות את עונשו באוגוסט 2018 ולאחר שלוש שנים יבקש שחרור מוקדם.
גולן התריעה לאחרונה מפני שחרורו המוקדם של קסטיאל בפוסט שפרסמה ברשת. "אלון קסטיאל הורשע בסדרה של עבירות מין שהתפרסו על פני כעשור. הוגשו נגדו 17 תלונות והוא נכנס לכלא רק על ארבע מהן. כל העבירות הופחתו כי הוא הודה באשמה במסגרת הסדר טיעון. הוא טען שיקבל כל עונש שיתנו לו. הוא קיבל עונש של ארבע שנים ותשעה חודשים. הוא ערער על העונש שנתנו לו לבית משפט עליון. גם שם העדתי בפני השופטים. לא הייתה ברירה. הם דחו את הערעור שלו", כתבה גולן.

"הוא נכנס לכלא ב-2018 והנה עומד להשתחרר. כלומר מורידים לו שליש על 'התנהגות טובה' כי בכלא הוא לא אנס אף אחת ולא פגע מינית באף אחת. הוא ישתחרר בתום שלוש שנים בלבד! אני הגשתי עמדת התנגדות לוועדת השחרורים של שב"ס. ועדיין? רוב הסיכויים שבאוגוסט הוא ייצא לחופשי. אגב אוגוסט זה החודש שבו הוא פגע בי מינית בדיוק לפני 14 שנים ואין רגע שזה לא ברקע של הכול. לצערי כל מי שנפגעה ממנו ולא נכנסה לכתב אישום לא יכולה להגיש עמדת התנגדות לשחרור המוקדם", הוסיפה גולן.
"הלוואי שתקום צעקה ציבורית בנושא של הענישה הקלה והשחרור המוקדם לעברייני מין", כתבה גולן, "כי זה נוגע בכולנו! נשים וגברים. ילדות וילדים. סבתות וסבים. אז למה נראה שכולם מקבלים את זה בשלום? מקווה שתוכלו לצעוק את הצעקה שלי גם, כי זו הצעקה של כולנו".
2 צפייה בגלריה
הפגנה תמיכה בנשים נפגעות תקיפה מינית מול בית משפט מחוזי תל אביב
הפגנה תמיכה בנשים נפגעות תקיפה מינית מול בית משפט מחוזי תל אביב
"למה נראה שכולם מקבלים את זה בשלום?". הפגנת תמיכה במתלוננות בזמן משפטו של קסטיאל
(צילום: עמותת "כולן")
קסטיאל הורשע בינואר 2018 במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, במעשה מגונה בכוח, במעשה מגונה ובהטרדה מינית. קודם לכן ניהלו הצדדים הליך גישור, שבעקבותיו אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את ההסכם ביניהם. בהסדר הומר אישום שייחס לו אונס בסעיף ניסיון אונס. כמו כן נמחק ניסיון אונס אחד שיוחס לו בתחילה. הצדדים לא הגיעו להסכמה על העונש ובית המשפט הוא שגזר את עונשו.
כשהחלה החקירה המשטרתית בעניינו התלוננו נגד קסטיאל לא פחות מ-14 נשים, שטענו כי הוא ביצע בהן עבירות מין. בהמשך התלוננו עוד כמה נשים. בשלב ראשוני במשפט הוסר אחד מסעיפי האישום באונס מכיוון שסנגוריו של קסטיאל הוכיחו כי חלה התיישנות בנוגע למקרה המדובר, משום שחלפו עשר שנים מאז המעשה שיוחס לו. בסופו של דבר הוזכרו שש נשים שבהן פגע בכתב האישום והוא הורשע רק בתקיפת ארבע.