דניאל אמינוב (22) מאור יהודה הספיק לצעוק לחברו בר אסור (25) "תוריד את הנשק", אך החבר ירה לעבר פלג גופו העליון ארבע פעמים וגרם למותו. כך מתואר בכתב האישום שהוגש הבוקר (ראשון) נגד אסור לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין רצח (בכוונה) בחודש שעבר ב"מגדלי הצעירים" בעיר. לאסור מיוחסת גם עבירת תקיפה שגורמת חבלה של ממש, אחרי שהכה את חברתו בת ה-15 של המנוח. מרגריטה, אימו של המנוח, התפרצה בדיון בבית המשפט לעבר אסור וצעקה לעברו: "הנה הרוצח".

2 צפייה בגלריה
בר אסור שחשוד ברצח דניאל אמינוב במגדלים בת"א
בר אסור שחשוד ברצח דניאל אמינוב במגדלים בת"א
הנאשם בר אסור
מכתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד לילך שטיבל מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי אסור החזיק ברישיון אקדח חצי אוטומטי כדין מתוקף תפקידו כמאבטח. המנוח אמינוב הועסק כפקיד קבלה בבניין החל ממרץ בשנה שעברה ועד דצמבר. עוד צוין כי בינו ובין אסור וזוגתו שררו יחסי חברות.
ב-20 בינואר שהה אסור עם זוגתו בדירה. סמוך ל-13:45 בצהריים הגיע אמינוב לדירה לשם בילוי חברתי משותף. כעבור כשעה הגיעה לדירה גם חברתו של המנוח. במהלך שהותם בדירה, שאפו הנוכחים, מעת לעת, "גז צחוק" וחלקם צרכו סמים.
לפי כתב האישום, בשלב מסוים התפתח עימות בין אסור לאמינוב וחברתו, על-רקע השימוש שעשו השניים בטלפונים הניידים שברשותם. זמן קצר לאחר מכן שלף אסור את האקדח שאותו החזיק בדירה, כיוון אותו לעבר אמינוב ואמר לו: "מה אתה עושה?".
המנוח נעמד, הניף ידיו קדימה בתנועת התגוננות וצעק לעבר אסור: "תוריד את הנשק". אסור ירה לעבר פלג גופו העליון של המנוח ארבע יריות, אחד הקליעים חדר דרך אצבעות ידו של אמינוב אל החזה שלו וגרם למותו. קליע נוסף חדר לחולצתו של אמינוב מבלי לפגוע בגופו, ושני קליעים נוספים חדרו את גב הספה בסמוך למקום מושבו. אמינוב מת במקום.
מיד לאחר מכן צעקה חברתו הנערה של המנוח לעבר אסור: "מה אתה עושה?", והוא בתגובה כיוון את אקדחו לראשה ואמר לה: "תסתמי את הפה" והוסיף קללה. לפי כתב האישום, אסור הכה את הנערה בראשה באמצעות האקדח, תוך כדי שהיא מנסה להתגונן. הוא המשיך להכות אותה באמצעות ידיו בכל חלקי גופה, עד אשר נהדף על-ידי בת זוגו אל מחוץ לדירה. כתוצאה מהתקיפה נגרמו לחברתו של המנוח שטפי דם בקרקפת, בלסת ובידיה.
2 צפייה בגלריה
דניאל אמינוב, זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
דניאל אמינוב, זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
המנוח דניאל אמינוב והבניין שבו אירע הרצח
(צילום: יובל חן)
בידי הפרקליטות שורת ראיות ובכללן סרטוני מצלמות האבטחה שתיעדו את הגעת המנוח וחברתו לדירה ואת הנאשם עוזב את הדירה עם האקדח בידו, תיאורי עדי ראייה שסיפרו על השתלשלות האירועים, חוות דעת פתולוגית שמראה כי מותו של אמינוב נגרם מקליע שפגע בליבו ובריאה, חוות דעת של מומחה ירי שבדק את המרחק וקבע שנורו ארבע יריות ושלל מאבק בין השניים, וממצאי DNA שמראים שהאקדח היה בשימוש בלעדי של הנאשם. בנוסף, לא זוהה רעל או סם במשקה של אסור.
אסור מסר בחקירתו גרסאות שונות. בשלב ראשון, מתועד מול מצלמות הגוף של השוטרים אסור טען לניסיון חטיפת נשק על-ידי המנוח, ושהוא בתגובה ירה לעבר אמינוב ב"קו הברכיים". בהמשך בחקירתו במשטרה, שינה הנאשם את גרסתו וטען כי אינו זוכר את הירי לעבר המנוח, אך עם זאת ידע לתאר את שהתרחש עובר לירי ולאחריו, תוך שציין כי אמינוב וחברתו סיממו אותו.
בנוסף טען אסור כי בת זוגו הניחה את האקדח בידיו, אך בעימות שנערך בין השניים הוא חזר בו מטענה זו. בהמשך הוא אף תיאר תרחיש אפשרי שלפיו בעוד הוא אחז באקדח במהלך עימות עם המנוח, הסיטה חברתו של אמינוב את האקדח לכיוונו.
הפרקליטות סבורה שגרסאותיו של הנאשם מופרכות. בבקשה להאריך את מעצרו של אסור עד תום ההליכים נגדו, ציינה עו"ד שטיבל: "התנהלותו האלימה של המשיב כמתואר, יחד עם העובדה שהמשיב עשה שימוש באקדח שאותו הוא מחזיק ברישיון כדין מתוקף תפקידו כמאבטח והתנהגותו הפזיזה עם האקדח בתום האירוע - כל אלה מעידים כאלף עדים על מסוכנותו המובהקת והמופלגת של המשיב ועל דפוסיו האלימים, חסרי עכבות ומעצורים".

"שהוריו ירגישו את מה שאני מרגישה יום יום"

מרגריטה, אימו של אמינוב, אמרה בבית המשפט: "היה לי בן יקר יחיד, חכם וגאון שסיים תואר ראשון, ובמקום שאני אחבק אותו - אני מחבקת כעת את התעודה שלו. אני שמחה שהפרקליטות ובית המשפט הוציאו כתב אישום של רצח בכוונה, שיקבל מאסר עולם, שהוריו ירגישו אותו כאב שאני מרגישה יום יום כבר חודש. מאוד היה לי קשה לראות אותו היום. הוא כל הזמן כיסה את פניו ופעם ראשונה ראיתי אותו פנים מול פנים".
מיכל, אחותו של המנוח, אמרה: "לא נראה שהוא מביע חרטה. הוא מחייך וכאילו צוחק על הכאב שלנו. הם לא היו חברים". חנן, אח של אסור, אמר: "התוצאה היא טרגית, שמשפחת המנוח לא תדע עוד צער. אני בטוח שבית המשפט יבחן את התיק בצורה הטובה ביותר על מנת להגיע לחקר האמת". את משפחת אמינוב מלווה עו"ד גיא ארנברג.
לבקשת עו"ד מירון רוזנטל, סנגורו של הנאשם, השופט שמואל מלמד הפנה את אסור להסתכלות וחוות דעת פסיכיאטרית. אסור יישאר במעצר עד החלטה אחרת. הסנגור אמר: "ציפינו שיוגש אישום בעבירת רצח, כך שאני לא מופתע. יכול מאוד להיות שהאסטרטגיה של הפרקליטות להגיש את האישום בעבירה החמורה ביותר היא שתהיה אפשרות לבוא בדברים ולתקן. אני מופתע שכדור שחדר דרך האצבע והגיע לחזה וגרם לטרגדיה הנוראה הזו זה הסתברותי אחד למיליארד.
עו"ד מירון רוזנטלעו"ד מירון רוזנטלצילום: עידו ארז
"נלמד את חומרי החקירה בתיק. ביקשתי להפנות לחוות דעת פסיכיאטרית כי זה לא הגיוני מה שקרה פה. אדם לא יושב עם חבריו ופתאום יורה, אולי מדובר באי-שפיות זמנית. הלקוח שלי לא זכר מה קרה, הוא לא שינה גרסתו. איבוד שפיות זמנית של כמה דקות באירוע גרם לו למסור למשטרה תרחישים והסתברויות שהוא חשב שקרו, כי הוא מכיר את עצמו ואין גרסה הגיונית לירות באדם בדירתו".