זו לא הייתה עוד מריבה מילולית בין לוחמים. האירוע החריג במוצב "חרסינה" החל כשקצין מטה כינה את סמג"ד 51 "גולנצ'יק ערס". הסמג"ד, בתגובה, אסר על חייליו להכניס את הקצין החטיבתי למחנה. אז פרצה מהומה אלימה, פיזית ומילולית, בין החיילים. ביום שישי, ארבעה ימים אחרי התקרית, הודיע צה"ל על הדחת שני הקצינים: סגן מפקד החטיבה המרחבית יהודה, קצין בדרגת סא"ל, וסגן מפקד גדוד 51 של גולני.
הרמטכ"ל הרצי הלוי רשם הערות פיקודיות חמורות למפקד חטיבת יהודה ולמפקד גדוד 51 בגולני. הלוחמים, שמילאו את ההוראה שניתנה להם, מנעו את כניסת קצין הקשר ואף התעמתו איתו, ונשלחו לחמישה עד 10 ימים בכלא הצבאי. אפשר להניח שחיילי גולני, מבחינתם, התנהלו כמצופה מהם. הם מתלוננים על חומרת העונש, אבל למעשה, יש תשובה ברורה לטענות: מלוחמים ותיקים מצופה להפעיל שכל ישר.

1 צפייה בגלריה
תיעוד חלק מהקטטה בין לוחמי גולני לבין סמח"ט יהודה
תיעוד חלק מהקטטה בין לוחמי גולני לבין סמח"ט יהודה
הלוחמים נשלחו לחמישה עד 10 ימים בכלא. מתוך הקטטה
(מתוך הרשתות החברתיות)
הלוי מעוניין ליישר קו מול הצבא שבראשו הוא עומד: אפס סובלנות לבעיות משמעת. קודמו, אביב כוכבי, נקט מדיניות ענישה שנחשבה סלחנית כמעט בכל תקופת כהונתו. אבל גם כוכבי, כמו רמטכ"לים רבים, פתח את הקדנציה בסטנדרט ענישה גבוה אחרי האירוע בנחל חילזון, שבו טבע למוות אביתר יוספי ז"ל, לוחם סיירת הצנחנים. כל שרשרת הפיקוד הודחה אז, אולם מאז כוכבי בחר במודע במדיניות סלחנית יחסית כלפי מפקדים שכשלו.
חשוב להזכיר, ב-2020 הרמטכ"ל היה מעורב בעבר בעצמו בתקרית שדומה בכמה נקודות לזו במוצב בחברון. הלוי, אז אלוף פיקוד דרום, לא הורשה להיכנס לבסיס חצרים כששניים מיושבי הרכב שלו לא נשאו תעודה מזהה. הוא נכנס בכוח לעמדת האבטחה, למרות התנגדות החיילים במקום, וניסה ללחוץ על הכפתור שפותח את השער. הלוי התבטא בצורה בעייתית כלפי קצין שהגיע למקום, ורק כשהופיע קצין בכיר יותר - התאפשרה כניסתו. לא הייתה אלימות פיזית אז, אבל לטענת החיילים הלוי השתמש באיומים. בכל מקרה, קור רוח לא היה שם, והרמטכ"ל דאז אפילו לא העיר לו.
רק העתיד יוכיח אם הענישה החריפה של הלוי תהיה התחלה של מדיניות עקבית, או שזו רק "מכת פתיחה" עוצמתית, כמו שבוחר לעשות כל רמטכ"ל.