בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) בשישה ימים את מעצרו של עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב במעבר חצייה בחולון בשבוע שעבר. לטענת המשטרה, במוצאי השבת האחרונה הודה מזרחי ברצח. עם כניסתו לדיון שמר החשוד על שתיקה. נציג המשטרה ביקש מהשופטת אביטל אמסלם להאריך את מעצרו ב-15 ימים, וטען כי החשוד "הודה שיצא מהבית עם הכלי שאיתו ביצע את הרצח, ושחזר את האירוע בפני החוקרים בחדר החקירות".
במהלך הדיון עורכת הדין אורית חיון, שמייצגת את מזרחי, הטיחה במשטרה האשמות על אופן ניהול החקירה - וציינה כי כלי הרצח המדובר הוא "מברג פשוט". לדבריה, "גביתם ממנו הודאה, החזקתם אותו בתנאי מעצר לא אנושיים כשהוא לא ישן ולא אוכל וללא שירותים במשך ארבעה ימים. אמרתם לו שהאישום 'לא הולך לרצח' ושכדאי לו להודות. את כל זה עשיתם בחדר לא מוקלט ובשיחה לא מתועדת". במשטרה דחו את טענותיה.
2 צפייה בגלריה
עדי מזרחי ואורית חיון
עדי מזרחי ואורית חיון
עדי מזרחי יחד עם עורכת דינו בבית המשפט, היום
(צילום: מוטי קמחי)

היא גם התרעמה על מה שכינתה "הדלפות מהחקירה", והציגה את גרסת החשוד שפורסמה לראשונה ב-ynet. בהחלטתה אמרה השופטת כי "מדובר באירוע חמור וקשה שהתוצאה שלו קטלנית. הארכת המעצר מתבקשת לצורך ביצוע שורת פעולות חקירה, והחשד הסביר התחזק במהלך ימי החקירה גם מבלי לקבוע איזו עבירה ניתן לייחס לחשוד. לא נותרו הרבה פעולות חקירה".
בריאיון לאולפן ynet הבוקר טענה עורכת הדין כי לא מדובר ברצח, והאשימה את המשטרה בהדלפות לא-חוקיות מחדרי החקירות. "אני מסכימה שמדובר באירוע חמור שצריך לתת עליו את הדין, אבל צריכה להיות הלימה בין המעשה לעונש", אמרה. "רצח זה כשיש מניע, תכנון ואינטרס - זה לא המקרה".


2 צפייה בגלריה
 עדי מזרחי ורגע הרצח
 עדי מזרחי ורגע הרצח
עדי מזרחי ותיעוד הרצח
היא סירבה להשיב אם ייעצה למזרחי לשתוק בחקירה, ורק אמרה כי "הפרטים שקיבלתם ממשטרת ישראל, וההדלפות החמורות שבוצעו בתיק הזה בניגוד לחוק, הן רחוקות מהאמת". לדבריה, "אומרים 'הודה ברצח', ומתייגים את התיק הזה כרצח - אבל לא כל עבירת המתה היא עבירת רצח. הסיפור הזה של עין תחת עין ושן תחת שן זה כבר לא בימינו. אי אפשר לעשות לינץ' תקשורתי ולתת לתקשורת להכריע מה העבירה המתאימה לאיזה אירוע רק בגלל שהיו הצטברות של אירועי אלימות במדינה".
היא הדגישה שלא תשתוק על כך ש"המשטרה הפרה את החוק" והדליפה פרטים מהחקירה, והוסיפה כי לדעתה מזרחי לא זוכה להליך הוגן. "אני לא רבנית ואני לא מתעסקת עם צדיקים", אמרה. "אני עורכת דין פלילית ומייצגת אנשים שחשודים בעבירה על החוק. החשד הזה צריך להתברר בבית המשפט".
כאזרחית, את יושבת בבית ורואה את הסרטון ואומרת: זה לא רצח? "בהחלט, מה לעשות. אני בהחלט מסתכלת על זה ואומרת - זה לא רצח. אני מסתכלת על זה בעיניים של משפטנית ויודעת להבדיל. אני לא חייבת ללכת עם הזרם, עם ההתלהמות וההתקרנפות. משפטנים יודעים להבדיל בין רצח בדם קר לבין המתה באדישות, המתה בקלות דעת וגרימת מוות ברשלנות. יש הרבה מאוד גוונים".