2 צפייה בגלריה
דודי אמסלם
דודי אמסלם
"בוודאי שאני אגיש ראויים וטובים". אמסלם
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השר דודי אמסלם, שלצד תפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי מכהן גם כשר נוסף במשרד המשפטים, התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון לכאן ב' לדרך שבה הוא נוהג למנות בכירים תחתיו. "התפקיד שלי זה למנות דירקטורים", אמר, "אני מגיש אנשים שאני מכיר מהחבר'ה".
הוא ציין: "התפקיד שלי זה להגיש אנשים שאני מכיר ומעריך. בוודאי שאני אגיש ראויים וטובים. אני לא ממנה, אני מבקש שיפנו לבן אדם".
אמסלם, שדרש בתחילת החודש לפטר את מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים, נשאל אם מתקפותיו נגדה הן תוצר של סירובה לאפשר לו מינויים פסולים ופוליטיים, והשיב: "היא לא צריכה להישאר עוד יום אחד בתפקיד. אני חושב שהיא נזק ופועלת בניגוד עניינים מובהק. הבנתי שיש לי פה עסק עם משהו מטורף. שנה פיטרת 30 איש מתוך 60? איפה הדרג המקצועי פה? אם אני רוצה למנות מישהו, היא לא יכולה לא למנות אותו".
רוזנבוים השיבה לאמסלם במכתב שהעבירה לראש הממשלה, ובו כתבה בעניינו של אמסלם כי "הכפשות בוטות אלה לא פוגעות ולא יפגעו בנחישותי למלא את תפקידי, אך העלבת עובדי ציבור, בפרט על ידי שר ממונה, גורמת נזק עצום לשירות הציבורי כולו. כמי שעומד בראש הממשלה, וכמי שהשר אחראי כלפיו על התפקידים שעליהם הוא ממונה, אני קוראת לך להורות לשר באופן חד ונחרץ לחדול מהתנהגות מבזה שכזו כלפי עובדי ציבור".
2 צפייה בגלריה
מיכל רוזנבוים
מיכל רוזנבוים
מיכל רוזנבוים
(צילום: אלעד מלכה)
השר אמסלם התייחס גם לפרסום שלפיו ניסה למנות לדירקטור בחברת "חוצה ישראל" את אליהו אהרוני, חברו מהצבא ועורך דינו. "אני אגיד לך גם את השקרים האלה. אלי אהרוני הוא חברי הטוב, הוא היה מ"פ שלי במילואים. אני מכיר אותו 30 שנה - איש יקר, משנה במשטרה, עומד בכל הקריטריונים", אמר, "ניסיתי למנות אותו לפני כשלוש שנים. הוא היה דירקטור בקק"ל מטעם הליכוד, ולכן אמרו לי שיש לו זיקה בגלל שהוא חבר במוסדות המפלגה. אמרתי 'בסדר'. איך שהגעתי, ביקשתי לבדוק את נבחרת הדירקטורים. הרי אני לא יודע, היא מינתה את הנבחרת וקבעה אותה, הכניסה את כל החברים שלה".
לפני כשבועיים דחה אמסלם את חוות הדעת של המשנים ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שניסתה לעשות סדר בפעילות הרשות הכפופה לו, ומסר להם תגובה חריפה. הוא טען כי הייעוץ המשפטי מתייחס אליו כ"גורם מפריע", ואילו רוזנבוים הפכה ל"יקירת האומה". הוא ציין: "שימשתי בעבר בתפקידים בכירים בשירות הציבורי, ניהלתי מערכות גדולות מעל ל-30 שנים ומעולם לא נתקלתי בהתנהלות מופקרת, חסרת אחריות וחסרת מקצועיות כפי שקורה במקרה של רוזנבוים. כך גם מעולם לא נתקלתי באדישות מצד הגורמים האמורים לבדוק את הנושאים שאותם העליתי בפניכם".