שר המשפטים אמר שהוא לא עוסק כרגע בפיטורי היועמ"שית כי בג"ץ יבטל אותם, ומקווה שבהמשך תתעשת ותפסיק להכשיל את הממשלה - היא לא מתכוונת להתפטר ועונה לו: לשכתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פרסמה הערב (שלישי) הודעה חריגה, שבה אמרה כי "איום בפיטורים לא ירתיע אותה מלמלא את תפקידה".
היועמ"שית לא מתכוונת להתפטר, על אף חוסר האמון של שר המשפטים בה. בוועידת "בשבע" נשאל היום לוין על אפשרות לפיטורי היועמ"שית, ואמר: "לא את הכול אפשר לעשות בבת אחת, ולא כל שינוי אפשר לעשות ברגע. במצב שכיום, אם היינו עושים צעד כזה, בג"ץ היה מתערב. לכן, מסיבות אלו, כל דבר צריך לעשות בשעתו, ולכן אני רוצה לקוות שאולי תהיה התעשתות, שתבין שתפקידה לא להכשיל את השר ולפעול מאחורי גבו".
הבוקר, בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" אמר השר על בהרב-מיארה: "כולנו מצביעים בבחירות, ואז בא פקיד ממונה, שראש ועדת האיתור, נשיא בית המשפט העליון בדימוס (אשר גרוניס - ט"צ) הצביע נגד מינויו, והפקיד הזה אומר לממשלה מה מותר ומה לא. והעמדה שלו היא לא מייעצת, אלא מחייבת. איפה זה קיים בעולם?".
1 צפייה בגלריה
  גלי בהרב מיארה, יריב לוין
  גלי בהרב מיארה, יריב לוין
שר המשפטים תקף, היועמ"שית לא נותרה חייבת: "לא ירתיע אותה מלמלא את תפקידה"
(צילום: נחום סגל, אלכס קולומויסקי)
היועמ"שית, נזכיר, הביעה בחודש שעבר את התנגדותה למהפכה המשפטית, ובתחילת השבוע התירה לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להרגעת הרוחות בכל הקשור לתוכנית, לאחר שפרסמה חוות דעת שלפיה רה"מ לא יכול לעסוק בשינויים במערכת המשפט בעקבות ניגוד העניינים שבו הוא מצוי. במכתב ששיגר המשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון, נכתב: "התבטאויות פומביות של ראש הממשלה שעניינן שמירה על הסדר הציבורי והרגעת הרוחות בקרב הציבור, אינן בגדר התחומים עליהם חלות ההגבלות הקבועות בהסדר ניגוד העניינים". נתניהו התייחס בנאום בוועידת הנשיאים להודעה, ואמר: "רציתי לדבר איתכם על הרפורמה. אבל תאמינו או לא - יש לי הוראה שאסור לי. מי אני? אני רק ראש הממשלה".
אין זו החלפת דברים ראשונה בין השניים. לפני כשבועיים תקף שר המשפטים יריב לוין את היועמ"שית, ואמר: "אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין (לוין מתכוון לעו"ד דוד חודק שאמר אתמול בכנס של לשכת עורכי הדין "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה - לא אהסס להשתמש באש חיה").
"אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא", אמר השר לוין. "היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו. מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם". באותו הזמן, יש לציין, הועלתה רמת דרגת האיום עליה, שכבר הייתה 4, ל-6 - הגבוהה ביותר.