ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) מתח ביקורת הבוקר (יום חמישי) על אמירתו של ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) כי בבחירות הבאות יש להקים ממשלת אחדות גם עם הליכוד בראשות בנימין נתניהו. כהן אמר לאולפן ynet: "אני לא יודע למה מתן אמר את מה שאמר. כולם יודעים את דעתנו. אנחנו לא יושבים עם נתניהו ודווקא צריך פשוט ללמוד את ההיסטוריה של המפלגה שלו, המחנה הממלכתי. הם הלכו וישבו בזמנו עם נתניהו ויצאו מהממשלה ההיא בזנב מקופל".
כהן הדגיש כי לא מדובר בחרם. "זו ההתנהלות של נתניהו.אחד הדברים שהבוקר נותנים תחושה של כאוס במדינה זה שאתמול פורסמו התוצאות בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, והיות והבחירה לא מצאה חן בעיני הממשלה, אז אנחנו שומעים שהניחו הצעת חוק לבטל את הגוף הזה של עורכי הדין. עד איפה מהתלים בעם שלם? עד איפה מהתלים במדינה שלמה?", תקף.
2 צפייה בגלריה
מאיר כהן בריאיון באולפן
מאיר כהן בריאיון באולפן
"תעזבו את חוקי המהפכה, העם לא רוצה אותם". מאיר כהן
(צילום: הדר יואביאן)
סוגיית לשכת עורכי הדין היא הבעיה הגורלית במדינה? "לא, אבל היא סמל לכך שהקואליציה עומדת בצד במקום לטפל בנושאים הבוערים, יוקר המחייה והשאלות הביטחוניות. במקום זאת הם מתעסקים במהפכה ומטרללים מדינה שלמה. אני באמת מציע לחברי בליכוד: תעזבו את זה, יש כל כך הרבה משימות לטפל בהן. בואו נחזור לשפיות, תעזבו את חוקי המהפכה, העם לא רוצה אותם".
האם גנץ לא יכול 'להציל' את המדינה על רקע המצב הביטחוני ולהצטרף לממשלת נתניהו? "אנחנו מעדיפים תמיד את המדינה. זה לא תנאי שאם אתה הולך עם נתניהו אתה אוהב את המדינה ואם אתה לא הולך עם נתניהו אתה לא אוהב אותה. אנחנו לא נצטרף לנתניהו. אם גנץ רוצה להצטרף זה עניין שלו".
שר העלייה והקליטה אופיר סופר (הציונות הדתית) התייחס לביקורת שמתח כהנא על חברת מפלגתו אורית סטרוק, שהצהירה כי שר הביטחון לשעבר גנץ אשם במצב הביטחוני, ואמר ל-ynet כי "דבר אחד ברור, האחריות היא שלנו. כחבר בממשלה, אני לא יכול להתחמק מאחריות. אין ספק שאנחנו מחוייבים לתוצאות אחרות, אסור לנו לקבל את הפגיעה הזו, אנחנו צריכים לחזק את ההרתעה ולמגר את הטרור. זה לא תמיד קשור לימין או שמאל, זה קשור למדיניות ביטחונית. אני חושב שכולם מסכימים שצריך להילחם ביד קשה אל מול הטרור בג'נין".
השר הוסיף: "בהקשר של הבנייה בהתיישבות, מה שנעשה בחצי השנה האחרונה לא נעשה עשרות שנים, אך בסופו של דבר הבנייה לא צריכה להיבנות בדם. נכון, אישרנו אלף יחידות בעלי ואישרנו עוד הסדרה של תשעה יישובים - אבל זה לא יטפל בקיני הטרור".
עד לא מזמן ראש המפלגה שלך, סמוטריץ', היה מאשים גם את חברי הממשלה הקודמת, כולל אותו פוסט מפורסם עם תמונותיהם של נרצחים בפיגועים, על כך שהם כבר לא יצביעו. "הכותרת האמיתית היא שאנחנו צריכים להיות מאוחדים במלחמה בטרור. כל השאר כרגע פחות רלוונטי".
בממשלה הקודמת לא הקפדתם על האחדות הזו, שאתה אומר שהיא הכרחית להתמודדות עם הטרור. אולי לא הייתם צריכים להשתמש בביטויים כאלה? "אני לא מסכים ואני לא אומר שכולנו נהגנו באותו אופן. אני מוכן להתמודד עם ציטוטים שלי, ואפשר למצוא כמה כאלה. היו רגעים שצרמו לי בממשלה הקודמת, והיה גם אירוע כזה בממשלה הנוכחית שצרם לי. זה לא משנה".
2 צפייה בגלריה
אופיר סופר שר העלייה והקליטה
אופיר סופר שר העלייה והקליטה
"אין פרטנר למו"מ באופוזיציה". השר אופיר סופר
(צילום: מוטי קמחי)
מה דעתך על התופעה של פרעות המתנחלים ביהודה ושומרון? "שוב, בסופו של דבר כחבר ממשלה אני נושא באחריות, עם כל הכאב. זה לא מוסיף לבטחון מדינת ישראל. לא בטוח שזה ערכי וציוני, אולי בטוח שלא. זה גם לא מוסיף לתחושת הביטחון, זה מוסיף לאנרכיה. ממשלת ישראל, צה"ל, שב"כ, הם אלה שצריכים לדאוג לביטחון האזרחים. גם להנהגה הציבורית יש תפקיד להשמיע את האמירות שהשמעתי עכשיו".
לסיום, המהפכה המשפטית חוזרת במה שנראה כמו חקיקה חד צדדית. "ישראל בדרך כלל מי שמחוקק זה הקואליציה והאופוזיציה בדרך כלל מתנגדת. אני מהראשונים ומאלה שהכי הרבה בעד שיח, אבל בסוף צריך שבצד השני יהיה פרטנר. להבנתי אין לנו אחד".