1 צפייה בגלריה
מסעדות בנתניה פתוחות עוד לפני התאריך שיש אישור לפתוח
מסעדות בנתניה פתוחות עוד לפני התאריך שיש אישור לפתוח
מסעדה בנתניה. ארכיון
(צילום: יאיר שגיא)
שרי קבינט הקורונה אישרו הערב (ראשון) במשאל טלפוני כי "התו הסגול" שהוחל על מסעדות שפועלות עם חללים פתוחים לא יכלול מגבלת תפוסה. במקום זה, נקבע כלל ולפיו בחללים הפתוחים של המסעדות יישמר מרחק של מטר וחצי בין שולחן לשולחן. התיקון ייכנס לתוקף בחצות.
אישור התקנות המקורי, נזכיר, כלל הגבלה של אדם אחד על כל 7 מ"ר, כך שנוצר אבסורד שבמסגרתו רק 14 איש יכלו לשבת בחוץ במסעדה של 101 מ"ר - בעוד שעל מסעדות עם שטח חיצוני של עד 100 מ"ר לא הייתה כל הגבלה. כעת, כאמור, הוחרגו המסעדות מהגבלות התפוסה האלה.
מוקדם יותר היום איים יו"ר ועדת החוקה, גלעד קריב, שאם האבסורד לא יתוקן - הוא לא יאשר את התקנות, ובכך יוביל לביטול כלל ההגבלות שקבע הקבינט. בדיון הקודם, שהתקיים ביום חמישי, אישר קריב את התקנות החדשות - שייכנסו לתוקף ביום שני - אך התנה זאת בכך שאנשי משרד הבריאות יתקנו את הבעיות שבהן.
מי שהסב את תשומת ליבם של משתתפי הוועדה הוא יו"ר איגוד המסעדות שי ברמן, שהסביר ביום חמישי האחרון לחברי הוועדה את הבעיה בהחלטה. נציגי משרד הבריאות בדיון אף הודו כי ישנה טעות, וכי "זה לא הגיוני".

ברמן אמר אז כי "ההחלטה שהתקבלה בקבינט הקורונה ואושרה כלשונה בוועדת חוקה, מנוגדת לחלוטין להסכמות בין משרדי האוצר, הכלכלה והבריאות כפי שהובאה אלינו בימים האחרונים וקיבלה את הסכמתנו. קבינט הקורונה צריך להתכנס מיד ולשנות את האיוולת הזו, טרם כניסת התקנות לתוקף ביום שני הקרוב. אין לנו ספק שהחלטה זו, אם לא תשונה, תגיע לראש מצעד ההחלטות ההזויות שקיבלו ממשלות ישראל האחרונות מאז החל משבר הקורונה - ומדובר בתחרות לא קלה בכלל".
לפי התקנות שאושרו בוועדה, התו הירוק יבוטל בחללים פתוחים במסעדות ובבריכות שחייה מקורות מ-11 באוקטובר, ובמקומו ייעשה שימוש בתו הסגול שקובע מגבלות תפוסה בלבד. החל מהלילה בחצות הוסר התו הירוק גם מאטרקציות בחלל פתוח ויוחל בהן תו סגול. התו הירוק הוסר גם מביקור בתי ספר בקפסולות במוזיאונים ומהשאלת ספרים בספריות.