3 צפייה בגלריה
סלומון מדמון
סלומון מדמון
"רוצח שלקח בדם קר חיי אדם". סלומון מדמון (מימין) ויוסי יוספיה ז"ל
(צילום: דנה קופל)
בחודש יולי השנה הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סלומון מדמון, שמייחס לו את רצח יוסי יוספיה (63), אביה של כלתו, ברמת גן בחודש יוני. אולם, מסיבות שונות, נאסר שמו בפרסום. כעת נודע ל-ynet שבית המשפט המחוזי התיר לפרסם את שמו לפני כשבועיים, וכשלושה חודשים לאחר הגשת האישום. המשפט עדיין נמצא בשלביו הראשונים, וטרם התחיל שלב העדויות בו.

מכתב האישום, שהוגש על-ידי עורכת הדין ליהי מלצמן, עולה כי זמן לא רב בטרם אירע הרצח החליטה בתו של המנוח להיפרד מבנו של מדמון, עזבה את בית המגורים המשותף ועברה להתגורר בבית המנוח ואמה עם ילדיהם של בני הזוג. הנאשם לא השלים עם המצב, כעס על המנוח, ואף שלח לו כעשרה ימים לפני הרצח את ההודעה: "כל הכבוד שאתה מתפלל ובו זמנית הורס משפחות. נשבע בקבר הוריי, אתה תשלם".
לאחר שהשיג אקדח ותחמושת, כך נכתב, הגיע מדמון ב-18 ביוני בצהריים עם רכבו לרמת גן, והחנה אותו סמוך לבניין שבו התגורר המנוח. אחרי כמה דקות של השתהות, הוא הוציא את השקית ובה האקדח שקיבל מתא המטען, וצעד לעבר הכניסה לבניין. באותה עת חזר המנוח יחד עם שכנו מתפילה בבית הכנסת, והשניים המתינו בלובי הבניין להגעת המעלית. הנאשם, לפי כתב האישום, דפק על דלת הזכוכית של הכניסה לבניין - והשכן פתחה אותה עבורו.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי ברמת גן
זירת הירי ברמת גן
זירת הירי ברמת גן, בחודש יוני
(צילום: דנה קופל)
לפי הפרקליטות, הסב נכנס ללובי הבניין ונעמד ליד המעליות, סמוך ליוספיה ולשכן, ודרש לראות את נכדיו. המנוח השיב לו, וכשהגיעה המעלית נכנס לתוכה יחד עם שכנו ועם הנאשם. בין השניים התפתח ויכוח, וכשהגיעה המעלית לקומה השישית הם יצאו ממנה - ואז הוציא הנאשם את האקדח מהשקית, הכניס את המחסנית וירה במנוח שש פעמים בפניו ובפלג גופו העליון. "כתוצאה מכך, המנוח נפטר במקום", נכתב בכתב האישום.
בזמן האירוע שהו בביתו של יוספיה בתו, רעייתו ונכדיו. בעקבות הרעש, פתחה המשפחה את דלת הכניסה, ואז ראו הבנות את הנאשם אוחז באקדח. לפי כתב האישום, הסב כיוון את האקדח לעבר כלתו - ואמה, שעמדה מאחוריה, משכה אותה חזרה לדירה וסגרה את הדלת במהירות. בהמשך היורה עצמו התקשר למד"א, ודיווח: "הרגתי בן אדם".
ממשפחת המנוח נמסר בתגובה: "בית המשפט התיר לפרסם את רוע פניו של הרוצח שלקח בדם קר, ללא סיבה ובקלות בלתי נתפסת את חייו של אבינו היקר והאהוב יוסף יוספיה. אבינו היה אדם שידע רק טוב ושמחה, והיה לדוגמא ומופת של בעל, אבא וסבא למשפחתו. הוא נרצח ללא כל סיבה בידי התגלמות הרוע האכזר, שחייב לבלות את שארית חייו מאחורי סורג ובריח. איננו מבקשים נקמה, היא לא תחזיר את אבינו. אנחנו מחפשים ענישה של למען יראו וייראו".
3 צפייה בגלריה
עו"ד גיורא אבן צור ואביתר קציר
עו"ד גיורא אבן צור ואביתר קציר
נציגי משפחת המנוח, עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר
עו"ד גיורא אבן צור, שמייצג את משפחת יוספיה ביחד עם עו"ד אביתר קציר, מסר כי "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט המחוזי, שמנע מרוצח מחותנו להמשיך ולהסתתר מאחורי צו איסור פרסום. גילוי שמו, פרטיו ותמונתו של מי שבמחי יד ובקור רוח מקפיא דם, קטל את חייו של המנוח והרס את חיי משפחתו - הינו אינטרס ציבורי מן המעלה הראשונה. משפחת יוספיה לא תחדל ממאבקה להביא למיצוי מלוא חומרת הדין עם הרוצח".
סנגורו של הנאשם, עו"ד אייל שמולביץ, מסר בתגובה: "מרשי כופר בכוונה לרצח. לא היה תכנון, נקודה. במהלך האירוע התקיימו נסיבות מורכבות שלא מהוות את יסודות העבירה ושללו את היסוד הנפשי המיוחס לנאשם. מעבר לכך קיימו הגנות משפטיות והכול יפורט במענה לכתב האישום. מרשי היה זה שהזמין את המשטרה ואף לקה בליבו. קיימות נסיבות רבות שמקיפות את האירוע, הן בפן העובדתי והן בפן הנפשי, שללא ניתוחם אין אפשרות להבין את האירוע".