2 צפייה בגלריה
השר בן גביר וניצב אשד
השר בן גביר וניצב אשד
השר בן גביר וניצב אשד
(צילום: נחום סגל, אלכס קולומויסקי)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יראיין היום (שלישי) את הניצבים במשטרה לקראת ההכרזה על סבב המינויים בארגון בשבוע הבא. את מרב תשומת הלב בשיחות עם סגל הפיקוד הבכיר יתפוס מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד, שהודח מתפקידו על-ידי השר בן גביר באופן מעשי לפני חודשיים.
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה עצרה את ההדחה המשפילה של ניצב אשד לצורך העברתו לפיקוד על אגף ההדרכה במשטרה בטענה של "חשש לפגמים", אולם ניצב אשד הבין כי המשמעות של המהלך שקידמו השר בן גביר והמפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי היא להראות לו את הדרך החוצה.
בהתאם לדרישת בהרב מיארה, אשד זומן לפני כשבועיים לריאיון אצל המפכ"ל שבתאי, שבמהלכו קיבל את ההודעה הרשמית על העברתו לפיקוד על אגף ההדרכה. אחרי הריאיון שלח הקצין הבכיר מכתב מעורך דין, שבו הודיע כי הוא אינו מתכוון לוותר ולעזוב את מחוז תל אביב, וביקש לאפשר לו לפרוש מהמשטרה בתום כהונתו בעוד כמה חודשים.

לפי העדפת המפכ"ל שבתאי, מי שצפוי להתמנות למחליפו של ניצב אשד הוא איש אמונו, מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, שמסיים קדנציה מוצלחת בתפקידו תוך כדי הגעה להישגים בלחימה בטרור. השר בן גביר ממשיך לשמור את הקלפים צמוד לחזה ועדיין לא מצהיר אם הוא תומך בניצב כהן.
לפי מקורבי השר, הוא פתוח לאופציות של מועמדים אחרים לתפקיד. בן גביר מבקש להיות חלק מעשי מההתייעצויות לקראת המינויים, ולא להסתפק באישור בלבד של השמות שאותם יעלה על שולחנו המפכ"ל שבתאי.
בסביבתו של ניצב אשד מבינים שהריאיון אצל השר בן גביר יהיה "לפרוטוקול בלבד", ושמדובר בדיאלוג מבצעי ענייני, בדיוק כפי שהוחלט להדיח אותו מתפקידו. מקורבים לאשד וגם לשר בן גביר אמרו: "ניצב אשד מנהל באופן עצמאי את מחוז תל אביב ואת הפיקוד על ההפגנות בעיר תל אביב".
2 צפייה בגלריה
אמיר כהן
אמיר כהן
מפקד מג"ב ניצב כהן
(צילום: דוברות המשטרה (מג"ב))
זה לא סוד שבן גביר לא שבע נחת ואף מתח ביקורת פומבית על הקצין שאפשר למפגינים נגד המהפכה המשפטית לחסום את נתיבי איילון בניגוד לדרישתו והנחייתו. לזכותו של אשד ייאמר שהוא ניהל את הטיפול בהפגנות לפי הבנתו המקצועית, כשערך קיום חופש המחאה לצד שמירה על חיי אדם ורכוש עומדים לנגד עיניו.
גורמים בכירים במשטרה אמרו לקראת סבב מינויי הניצבים: "הגיע הזמן שיחתכו את הסאגה הזאת, ויחליטו לתת למשטרה להמשיך קדימה. יש לנו הרבה משימות חשובות כמו לחימה באלימות ובפשיעה. כל ההתעסקות הזאת סביב מחוז של תל אביב פוגעת בתפקוד סגל הפיקוד הכללי ובכלל משטרת ישראל".
פורסם לראשונה: 22:49, 15.05.23