52% ממתפקדי מרצ כבר הספיקו להצביע עד השעה 17:30 (שלישי) בפריימריז לרשימת המפלגה - ויותר מ-8,000 קולות נקלטו באופן ידני ודיגיטלי. כ-18,900 חברי המפלגה יוכלו לבחור עד השעה 22:00 את רשימת המועמדים לבחירות ויכריעו את זהותו של היו"ר בין יאיר גולן לזהבה גלאון.
בשבוע האחרון מנהלים השניים קרב סוער על המינוי - ונראה שגם היום סגן שרת הכלכלה לא חוזר בו מאף התבטאות נגד גלאון. "אני לא מתבייש לומר את האמת ואני גם יודע לשלם מחירים על אמירת אמת", אמר גולן. "אין מה לעשות, זה לפעמים יוצא יותר טוב ויותר נוח לאוזן, ולפעמים פחות. אבל אני חושב שזה מה שצריכה הפוליטיקה הישראלית, אנשים שדוברים אמת ועושים אמת".
3 צפייה בגלריה
יאיר גולן, זהבה גלאון
יאיר גולן, זהבה גלאון
מי יהיה היו"ר הבא? גלאון וגולן
(צילום: יריב כץ, טל שחר)
3 צפייה בגלריה
הפריימריז למפלגת מרצ
הפריימריז למפלגת מרצ
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
אחרי הביקורת נגדו, ייתכן שיידחק למקום לא ריאלי. ניצן הורוביץ
(צילום: מוטי קמחי )
גולן קרא לשנות את אופי המפלגה כדי להרחיב את מעגל התומכים שלה, ולהפוך את מרצ ליותר ממפלגת לוויין. יו"ר המפלגה לשעבר אמרה לאחר הצבעתה בקלפי כי היא מרגישה אופטימית לגבי סיכוייה להיבחר, אך הודתה שהתפקיד לא מובטח לה. "עושה רושם טוב, אבל אני לא שאננה ושום דבר לא בכיס שלי. כל אחד שמצביע ישר עושה צילום מסך ושולח לי. אני לא משתלטת על ההודעות".
גלאון קראה לחברי המפלגה שעדיין לא הצביעו - לעשות זאת: "התפקדתם למרצ בשביל להשפיע, זאת ההזדמנות שלכם ושלכן להצביע ולבחור את הרשימה הכי טובה שתממש את הערכים שלכם בממשלה הבאה. זאת ההתחייבות שלי אליכם: אנחנו נהיה בתוך הממשלה הבאה ונממש את הערכים שלכם ושלכן".
מי שעדיין לא ברור כיצד יסיים את היום הזה הוא היו"ר היוצא, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שאחרי שהגיע למקום הראשון ברשימה עלול למצוא את עצמו בחוץ לאחר שבמהלך כהונתו עלו טענות שלא היה קשוב מספיק לחברי הסיעה. "הובלתי את המפלגה הזאת במשך שלוש מערכות בחירות ביותר משלוש שנים, הכנסתי אותה לממשלה ורשמנו קדנציה עם המון הישגים", אמר הורוביץ בזמן שהצביע בבית ציוני אמריקה בתל אביב. "אני בא הנה כדי להמשיך בהישגים ובעבודה שלי, אך המקום שלי לא מובטח".


בין המתמודדים החדשים נמצא גם עומר שכטר (30), סגן ראש העיריית ראש העין, שבחר לרוץ על תקן המועמד החברתי. "אני אמנם צעיר, בן 30, אבל עם הרבה מאוד קבלות. הקמתי בתי ספר ואני מחזיק תיק החינוך", אמר שגטר. "אסור למרצ לקפל את הדגל החברתי, כי זה משהו שאנחנו כשמאל אמיתי לא יכולים לוותר עליו".