עשרות אזרחים הגיעו לצפת כחלק מ"יום חיפושים" מרוכז אחר הילדה היימנוט קסאו שאתמול צוין יום הולדתה ה-10. כבר קרוב לחודשיים היימנוט נעדרת, ועדיין אין אף קצה חוט לגביה. החיפושים היו נרחבים מאוד, אוטובוסים של אזרחים מדרום וממרכז הארץ הגיעו לסייע וחפ"ק המשטרה חילק את האזרחים לקבוצות חיפוש.
רחמים ודיוויד זמיר, אב ובנו, הגיעו מפתח תקווה לחיפושים. רחמים: "לקחתי יום חופש מהעבודה והגענו עד לצפת בתקווה שנמצא אותה", דיוויד בנו אמר: "יש לנו תקווה".
משפחת שמואלי מבית הלל, שהחליטה לא להתפנות מביתה למרות המצב, הגיעה לחיפושים והאמא נירה סיפרה: "באנו לחזק את המשפחה להביע סולידריות ואולי נצליח למצוא משהו. זה סיפור הזוי שנמצא בכותרות ואין קצה חוט".
1 צפייה בגלריה
יום חיפושים מרוכז בצפת למציאת היימנוט קסאו בת ה-10
יום חיפושים מרוכז בצפת למציאת היימנוט קסאו בת ה-10
יום חיפושים מרוכז
(צילום: אביהו שפירא)
תני פיינטוך הגיע מירושלים: "יש לנו בעיקר תקווה ואמונה שלפני חג הפסח נצליח למצוא קצה חוט. הלב כואב עם הסיפור ההזוי הזה - ילדה בת 10 נעלמת זה לא נתפס בכלל". יצחק אבוחצירה מצפת שוחח עם המשפחה ואמר להם: "הרב הראשי אליהו היה אצלנו והתפללנו שנמצא אותה. זו התפילה של כולנו".
לסיום, הדודה של היימנוט עדן סיפרה: "כבר תקופה ארוכה רצינו לעשות את החיפוש ובגלל המצב הבטחוני זה נדחה. אנחנו שמחים שזה יוצא לפועל והלוואי שנמצא קצה חוט. אנחנו כמשפחה מאמינים ומרגישים שהיא בחיים ושהיא תחזור. אנחנו מתפללים שהיא תהיה בסדר. קשה לנו כל יום שעובר אך אנחנו מלאי אמונה ותקווה".

כמעט חודשיים להיעלמותה

יותר מ-50 יום חלפו מאז שהיימנוט נראתה לאחרונה ב-25 בפברואר. בת ה-10 חזרה מטיול שנתי עם כיתתה, יצאה לפעילות במרכז הקליטה בעיר - ומאז נעלמו עקבותיה ולא ברור מה עלה בגורלה.
בתיעוד האחרון שהוציאה המשטרה ממצלמות האבטחה נראתה היימנוט בכניסה למרכז הקליטה בשעה 19:00, מחלקת עלוני בחירות לרשויות המקומיות. בצילום נראית היימונט נכנסת לבניין, אך אין תיעוד שלה יוצאת ממנו. במשך שבועות ארוכים, בכל שעות היממה, הפעילה המשטרה אלפי מתנדבים שהתגייסו לסייע בחיפושים אחרי היימנוט. כעת מתמקדת המשטרה בחקירת נסיבות היעלמותה של הילדה, ופועלת על בסיס מידע מודיעיני וצעדים הנובעים ממהלכי החקירה.
לאחרונה הודיעה הסוכנות היהודית כי היא מציעה פרס כספי בסך 100 אלף שקל למי שימסור מידע אמין שיביא למציאתה של היימונט.