חשד לרצח נוסף, שלישי ביממה אחת: נעים סורי, עבריין מורשע בן 56 שהשתחרר השנה מהכלא, נורה היום (שישי) למוות בנצרת בכניסה לביתו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מצאו אותו ללא סימני חיים - וקבעו את מותו בזירה.
סורי השתחרר לפני כארבעה חודשים מהכלא, בתום 19 שנות מאסר - בין היתר על עבירת רצח שבה הורשע. ב-2004 הצליח לברוח לזמן מה מהכלא במהלך חופשה, תוך שטען אז כי "נחטף". במשטרה מסרו כי הרקע לרצח היום הוא "סכסוך בין עבריינים". כוחות משטרה רבים, בליווי מעבדה ניידת, הוזנקו למקום ובודדו את הזירה על מנות לאסוף ממנה ממצאים.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנצרת
זירת הרצח בנצרת
זירת הרצח בנצרת
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובש רפואת חירום במד"א, ניהאד טאטור, סיפר: "הגענו למקום וראינו את הגבר שוכב מחוסר הכרה ועם פציעות חודרות בגופו. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".
הרצח בנצרת - החמישי בעיר בחודשים האחרונים - מצטרף לשורה ארוכה של מקרי רצח ואלימות קשים במגזר הערבי, ומניין הנרצחים שם מתחילת השנה הגיע כעת ל-96. אמש חוסל ביריות חוסאם עותמאן בן ה-30 בדרך אלנבי בחיפה. היורים נמלטו, ולא נתפסו למרות סריקות שערכה באזור המשטרה. בתיעוד האירוע נראה רכב עוצר ליד רכבו של עותמאן, וברגע שדלתו האחורית נפתחת - נורית אש לעבר עותמאן שעומד ברכב הסמוך.
הלילה אירע מקרה רצח נוסף, אם כי הפעם מדובר בחברה היהודית: ניר צרויה, בן 32 מפתח תקווה, נורה למוות בעיר. המשטרה עצרה בזירה חשוד תושב העיר בן 29. בין היתר נבדק חשד כי הירי הגיע בהמשך לקטטה בגן ציבורי שהתרחשה קודם לכן. צרויה אותר לא רוח חיים בתוך רכב, ונבדק גם אם ניסו לקחת אותו לבית חולים או להבריח את גופתו מהזירה.

על רקע הביקורת שסופגת המשטרה בימים האחרונים ביקורת גוברת על מה שנתפס כאוזלת יד במאבק בפשיעה המשתוללת במגזר הערבי - רק כרבע מכלל מקרי הרצח השנה פוענחו - היום היא הודיעה כי במבצע רחב-היקף פשטו יותר מ-350 שוטרים על 63 בתים שבהם מתגוררים חשודים בחברות בארגוני פשיעה בחברה הערבית. 15 חשודים נעצרו, ונתפסו אמצעי לחימה שונים וציוד צבאי. במהלך המבצע נתפסו כספים רבים - ובאחד המקרים התברר כי אשתו של אחד החשודים הסתירה 50 אלף שקל בחזייתה.
מפילוח נתוני השפיעה במגזר הערבי - שחדרה כמעט לכל יישוב ערבי בישראל וגם ליישובים מעורבים - עולה כי 82 מהקורבנות השנה בחברה הערבית נרצחו ביריות. שבעה נדקרו למוות, שלושה קיפחו את חייהם בפיצוץ כלי רכב, אחד הוצת למוות, אחת הוכתה למוות ואחרת נרצחה בחניקה. חקירות המשטרה במחוזות השונים העלו כי מרבית הרציחות אירעו בגלל סכסוך בין משפחות או עבריינים, ואחרות בגלל נקמת דם שנקשרת לאותם סכסוכים. עם זאת, שני מקרי רצח אירעו בגלל טעות בזיהוי והיו גם מקרים של כמה נרצחים שנקלעו לקטטות שכלל לא היו מעורבים בהן.