עו"ד ירון פורר, המייצג את אילנה ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 64 שנאשמת בסחיטה באיומים של ראש הממשלה נפתלי בנט ובהחזקת נשק, הודיע היום (רביעי) כי יגיש ערעור על ההחלטה להמשיך להחזיק אותה במעצר עד תום ההליכים נגדה. "אני סבור כי בשלה העת, בחלוף חודשיים, שהיא תשוחרר ממעצרה", אמר.
הנאשמת עצורה בשלב זה עד תום ההליכים נגדה, ולא הגיעה לאולם לדיון הראשון בעניינה מאז שהוגש כתב האישום נגדה. ספורטה חניה השתתפה בדיון בבית משפט השלום בכפר סבא בפני השופט אביב שרון באמצעות שידור מכלא נווה תרצה שבו היא מוחזקת. במהלך הדיון הוקרא בפניה כתב האישום.
3 צפייה בגלריה
אילנה ספורטה
אילנה ספורטה
הכחישה את המיוחס לה. ספורטה חניה
(צילום: יריב כץ)
במהלך השידור מהכלא, התבשרה ספורטה חניה כי עורך דינה קיבל לידיו את התיק רק בימים האחרונים, ומבקש ללמוד את החומר הרב לצד ניסיון גישור בתיק. בשל כך, נדחה הדיון בעניינה לתחילת חודש ספטמבר. המשך הגישור בתיק יערך מול נציגי הפרקליטות. "אני עדיין במעצר, כבוד השופט", ציינה ספורטה חניה. "במידה ואשאר במעצר, יעבירו אותי לילה לפני הדיון לכלא הדרים וישימו אותי בתא בתנאים מחפירים עם מחבלים. אני רוצה שתבדקו את זה בבקשה". בכתב האישום צוין כי ספורטה הרבתה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות. במהלך אפריל היא שלחה מעטפה הממוענת בכתב ידה לאשתו של ראש הממשלה גילת בנט, במכללה ברעננה שבה היא עובדת. בתוך המכתב היה שמרדף שבו כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר שעליו נכתב: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע הישר ביוני בנט אם לא תתפטר".
כזכור, הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ספורטה חניה, פעילת ליכוד ותומכת נתניהו, בגין סחיטה באיומים על ראש הממשלה נפתלי בנט, לאחר ששלחה מכתבי איומים ובהם קליעים לבנט ולבני משפחתו. המדינה מייחסת לה גם עבירות של החזקת ונשיאת תחמושת, שעליהן העונש המרבי הוא שלוש שנות מאסר. הנאשמת הכחישה את המיוחס לה, והפרקליטות ביקשה להותירה במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.
3 צפייה בגלריה
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
3 צפייה בגלריה
פוסטים בפייסבוק נגד בנט שכתבה החשודה
פוסטים בפייסבוק נגד בנט שכתבה החשודה
מתוך עמוד הפייסבוק של ספורטה חניה
לפי כתב האישום, ספורטה חניה שלחה שני מכתבי איומים ממוענים לגילת בנט, אשתו של בנט, ולבנו יוני. המכתב הראשון נשלח למכללת רעננה, שם עובדת גילת בנט מדי פעם. צורף אליו קליע בקוטר 5.56 מילימטר ופתק שבו נכתב: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל. תתפטר, עצה לך". המכתב השני נשלח לבית המשפחה ברעננה ליוני בנט. צורף אליו קליע דומה ופתק שבו נכתב: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע הישר ביוני בנט אם לא תתפטר". המשטרה לא הצליחה לאתר את מקור הקליעים שצורפו למכתבים.
בפרקליטות ביקשו להדגיש כי הם בטוחים במעורבותה של ספורטה חניה למרות שהכחישה את המיוחס לה, וציינו כי מדובר ב"רמת ההתאמה והוודאות הגבוהה ביותר". כמו כן, צוין בכתב האישום כי ישנן עדויות שלפיהן הנאשמת פנתה לאנשים שונים כדי לברר את כתובת מקום עבודתה של גילת בנט לפני שליחת המכתבים.