צעירה בת 21 תקפה היום (שני) עובדת במחלקת ה-MRI של בית החולים העמק בעפולה, אחרי שהודיעה לה כי הבדיקה שאליה הגיעה נדחתה למחר בעקבות עומס.
מהמשטרה נמסר כי החשודה החלה להשתולל בבית החולים אחרי שקיבלה את הבשורה, שברה חלון ותקפה את העובדת. אנשי הביטחון של בית החולים הוזעקו למקום, עיכבו את התוקפת והזמינו את המשטרה, שעצרה אותה. היא חשודה בתקיפת עובד ציבור. העובדת שהותקפה נפגעה בידה ופונתה לקבלת טיפול במחלקה לרפואה דחופה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקיפה
תיעוד מהתקיפה
תיעוד מהתקיפה בבית החולים העמק
3 צפייה בגלריה
בית חולים העמק
בית חולים העמק
בית החולים העמק בעפולה
( צילום: shutterstock)
המזכירה סיפרה לחבריה בבית החולים לאחר התקיפה כי המטופלת הגיעה לתור, ולפניה היה אדם שהבדיקה שלו התארכה. "הסבירו לה שאין דחיפות בבדיקה וביקשו לדחות לה למחר בבוקר, והיא הגיבה באלימות כלפיי וזרקה עליי חוצץ פלסטיק", סיפרה.
"בדיקת MRI היא בדיקה ארוכה ומורכבת ולעיתים מתארכת מעבר למתוכנן", אמר ממלא מקום מנהל בית החולים העמק, ד"ר אלדר ברקוביץ. "מטופלת שהוזמנה לבדיקה שלא הייתה בה דחיפות רפואית התרעמה על כך שהנבדק במכשיר מתעכבת והתחילה לצעוק בחדר ההמתנה. המזכירה שלנו, שהיא מאוד מסייעת ושירותית, הציעה לדחות את הבדיקה לבוקר כדי שלא תצטרך להמתין, ואז הגברת התחילה להשתולל, לזרוק חפצים והשליכה בעצמה את החוצץ של העמדה על המזכירה שלנו באלימות רבה, וניסתה להסתלק מהמקום".

"אנחנו רואים את האירוע הזה בחומרה רבה", הוסיף ד"ר ברקוביץ. "אנשי הביטחון שלנו הזעיקו מיד את משטרת ישראל והוגשה תלונה נגד הגברת. אני רוצה לציין לחיוב את עבודת המשטרה היעילה ואני מקווה שמקרים כאלה לא ישנו במרכז רפואי העמק ובאף מערכת רפואית במדינת ישראל. אנחנו פה כדי לתת שירות לקהל מכל הלב, ולא מגיע לנו לקבל את התגובות האלה".
על רקע האלימות הגוברת נגד צוותי הרפואה בבתי החולים, אתמול אישר שר האוצר אביגדור ליברמן תקצוב של הצבת שוטרים בחדרי מיון ברחבי הארץ, כפי שדרש שר הבריאות ניצן הורוביץ, וההחלטה אושרה בישיבת הממשלה. פריסת השוטרים תושלם עד הרבעון הראשון של שנת 2023, והעלות הכוללת היא 19 מיליון שקלים. "האלימות במערכת הרפואית היא בעיה שאי אפשר להשלים עם קיומה", אמר ליברמן אתמול.
3 צפייה בגלריה
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים הדסה הר הצופים, לפני שבועיים
(צילום: יואב דודקביץ', דוברות הדסה )

לפני שבועיים עשרות בני אדם ממשפחתו של חולה שהלך לעולמו בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים התפרעו, שברו דלתות וחלונות, השחיתו את המחשבים והציוד בעמדת האחיות והכו אנשי צוות. מאבטחי בית החולים ושוטרים שהוזעקו למקום השתלטו על המתפרעים. איש מהחולים במחלקה לא נפגע, אך בבית החולים ציינו כי שני אנשי צוות נפצעו באורח קל וטופלו בחדר המיון. כמה חשודים נעצרו מאז על ידי המשטרה.
לאחר התקיפה בהדסה, ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתת מחאה של יום אחד בבתי החולים ובקופות החולים. הצוותים הרפואיים עבדו במתכונת שבת במחאה על איבוד ביטחונם האישי במקום עבודתם. לצד השביתה, התקיימו עצרות מחאה בכמה מבתי החולים בהשתתפות הצוותים הרפואיים.