מאות בני אדם הגיעו הערב (ראשון) לבית העלמין באשדוד על מנת ללוות למנוחות את תושבי העיר אביעד ניר (28) ואביו שי סיילאס ניגרקר (60) שנרצחו אתמול בפיגוע הירי בחווארה. דודה של אביעד, דורית יפרח, ספדה להם ואמרה כי "הותקפתם על-ידי חיית אדם, רוצח שהתנפל עליכם מאחור, חיית טרף שכל חייה חונכה לרצוח ולהרוג.
"אנחנו לא מאמינים שאנחנו ברגע הזה. גם ברגעים האחרונים נאבקתם כגיבורים", המשיכה יפרח. "אביעד אני מבקשת ממך שתשמור על אמא, לאה אשתך, עליי ועל האחים היקרים שלך שיהיה להם כוח להמשיך. היית בעל מדהים ואבא אוהב ודואג לעילי. תשמור על המשפחה מלמעלה".
3 צפייה בגלריה
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
שי סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר נרצחו כששטפו את רכבם בחווארה
(מתוך עמוד הפייסבוק של שי סיילאס ניגרקר)
3 צפייה בגלריה
קברם  של שי סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר שנרצחו בפיגוע בחווארה
קברם  של שי סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר שנרצחו בפיגוע בחווארה
"חייהם נגדעו ע"י חסרי צלם-אנוש, אך ורק משום היותם יהודים"
(צילום: גדי קבלו)
בן דודו של שי סיילאס, יצחק ניגרקר, אמר כי "אסון כבד נפל על המשפחה. שי ובנו אביעד נרצחו בדם קר על-ידי בני עוולה. בשעה זו אין מילים שיכולות להביא נחמה אמיתית, אך במחשבות חמות ובתפילתנו נשלח חיבוק חזק ביותר". לדבריו, "לפני שבוע וחצי חגגנו לשי יום הולדת 60, והיום אנחנו מבינים שזה היה מפגש פרידה. הם היו אנשים מיוחדים מלאי חיים וצחוק". הוא האשים את כוחות הביטחון ואמר כי "הצבא הפקיר אותם, הוא היה אתמול בחופש ולכן הם נרצחו".
ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, ספד לשניים ואמר כי "העיר כולה אבלה, ויחד עם העם בישראל אנחנו המומים וכואבים. אנחנו מלווים למנוחת עולמים את היקרים שבחייהם ובמותם לא נפרדו". לסרי הוסיף כי "חייהם נגדעו באחת על-ידי חסרי צלם-אנוש, צמאי דם יהודי - אך ורק, משום היותם יהודים". הוא הוסיף: "שי סיילאס היה אדם לבבי, שמח, בעל חוש הומור ועם לב ענק, ואביעד בנו ספג ממנו את קווי האישיות והערכים והיה אדם טוב שתמיד נכון לסייע".
3 צפייה בגלריה
הרכב של הנרצחים בפיגוע בחווארה
הרכב של הנרצחים בפיגוע בחווארה
המחבל ביצע את הפיגוע בחסות הרעש של מכון שטיפת המכוניות. רכבם של הנרצחים
(צילום: לירן תמרי)
מחקירה ראשונית של פיגוע הירי עלה כי השניים הגיעו לחווארה כדי לתקן את המזגן ברכבם ולקנות אביזרים לרכב - ולאחר מכן הכניסו אותו לשטיפה בעסק סמוך, שאליו הגיע המחבל. הכוחות שפועלים באופן קבוע בחווארה לא שמעו או יצרו קשר עין עם המחבל בחסות הרעש של מכון שטיפת המכוניות שבו אירע הפיגוע, ובצה"ל החלו אמש להיערך לפעולות נקם באזור חווארה.
אחותו למחצה של אביעד ניר סיפרה הבוקר כי הוא היה בעיצומה של תקופה מרגשת במיוחד עבורו. בחודשים הקרובים, הוא ורעייתו לאה - הורים לבן 4 - היו אמורים לעבור לדירה החדשה שקנו בשכונת עיר היין באשקלון. "הם חיכו למעבר, זה היה חלום שלהם שהתגשם", סיפרה. "הם רצו להרחיב שם את המשפחה. הם היו אמורים להתחיל חיים חדשים בבית החדש באשקלון, והכול נגדע בבת אחת. המשפחה לא מעכלת את זה".

רינה סטמקר, בת זוגו של שי ב-20 השנים האחרונות, סיפרה כי היה גרוש עם ארבעה ילדים. לשניים אין ילדים משותפים, אך היא אמרה כי שי היה כמו אב לילדיה. כשנשאלה אם זו פעם הראשונה שבן זוגה נסע לחווארה, השיבה: "לא. הוא כל הזמן נוסע לשם, יש לו שם חברים. הוא הלך לשטוף את האוטו במקום חדש שהם לא מכירים. גם אני הלכתי איתו כמה פעמים, כולם חברים שלו שם".
כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו אתמול לאזור ופתחו במרדף אחר המחבל. הכוחות חסמו צמתים מרכזיים באזור, ופירקו מצלמות אבטחה מהכביש, שנוטה להיות עמוס בשעות הצהריים של יום שבת. לפי דיווחים פלסטיניים, בחיפוש אחר המחבל וסייענים שאולי היו, כוחות נכנסו גם לכפר עוריף דרומית לשכם, וגם לכפרים הסמוכים ביתא ועווארתא. לפעילות הוקפצו מאות לוחמים, וגם כלי טיס שסרקו את מטעי הזיתים הסמוכים לזירת הפיגוע. בסריקות השתתפו לוחמים מיחידת דובדבן, גדוד האיסוף 636, סיירת גבעתי ויחידת מרעול המתמחה באיתור עקבות.
מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, הגיע לזירת הפיגוע יחד עם מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף אבי בלוט ומפקד חטיבת השומרון אלוף-משנה שמעון סיסו. גם שר הביטחון יואב גלנט קיבל עדכונים שוטפים על הפיגוע וזימן את בכירי מערכת הביטחון להערכת מצב.
כמו כן, גדוד תגבור הוקפץ לאזור כדי להשתתף במשימות ההגנה, מחשש לפיגועי השראה נוספים. במקביל, כוחות גדולים, גם של משטרה ומג"ב, נפרסו באזור ונערכו לפעולות נקם של יהודים. מספר קורבנות פיגועי הטרור עומד על 33 מתחילת השנה - מספר קורבנות זהה לכל שנת 2022.