גל הדף עז התרחש בסביבות השעה 20:25 באזור המרכז. גולשים עדכנו במייל האדום של ynet כי חשו בהדף בין היתר בתל אביב, חולון, רמת גן, גבעתיים, ראשון לציון, רמלה, כפר סבא הוד השרון - ואף באזור גדרה ואשדוד. צה"ל מסר כי ייתכן שהרעש נבע מבום על-קולי של מטוסי קרב באימון. בצבא ציינו כי אין חשש לאירוע ביטחוני וכי הפרטים בבדיקה.
1 צפייה בגלריה
צה"ל בודק את הפרטים. ארכיון
צה"ל בודק את הפרטים. ארכיון
צה"ל בודק את הפרטים. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
לפני כחודשיים אירע מקרה דומה. אז אמרו בתחילה בצה"ל כי אינם מכירים אירוע חריג, ורק לאחר כמה שעות אמרו כי מדובר בבומים על-קוליים, במהלך תרגיל קרב אווירי של חיל האוויר.
לפי תחקיר צה"ל, אחד מטייסי ה-F-35 שהשתתפו בתרגיל חרג מהנהלים וביצע עבירת משמעת כשטס במהירות אסורה. מפקד טייסת נבטים, שתחקר את האירוע, החליט להעניש את הטייס וקנס אותו ב-500 שקלים.
בימים האחרונים קיים פיקוד העורף תרגילים שונים ברחבי הארץ. אתמול נשמעה התרעה מפני ירי רקטות וטילים בעיר רמת השרון במסגרת התרגיל והיום נשמעה התרעה דומה באור יהודה.
הפיצוצים נשמעו הערב בתקופה שנחשבת מתוחה ביטחונית, בצל גל הפיגועים בחודשיים האחרונים. מלבד זאת, היום נהרגה כתבת רשת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין. לפי שעה לא ברור אם חיילי צה"ל שנכנסו למחנה הפליטים ג'נין היו אלה שירו בה, או שמא מחבלים פלסטינים שירו לעבר החיילים. האירועים האחרונים התרחשו גם בצל הקריאות שנשמעו בדבר חיסולו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, והאיומים של ארגונו ב"רעידת אדמה" במקרה שיחוסל.