הוארך בשלושה ימים מעצרם של שלושת המתנחלים היהודים בשנות ה-20 לחייהם, שנעצרו אתמול (חמישי) ע"י השב"כ ברקע שורת אירועים לאומניים שהתרחשו באחרונה ביהודה ושומרון. נערי גבעות ניסו לחסום את רכבי שב"ס שהובילו למקום את העצורים, שעל זהותם הוצא צו איסור פרסום.
2 צפייה בגלריה
נערי גבעות מנסים לחסום מחוץ לביהמ"ש השלום בירושלים את רכבי שב"ס שמובילים את העצורים היהודים
נערי גבעות מנסים לחסום מחוץ לביהמ"ש השלום בירושלים את רכבי שב"ס שמובילים את העצורים היהודים
נערי הגבעות מנסים לחסום את הרכב שהוביל את העצורים לבית המשפט, הבוקר
(צילום: לירן תמרי)
2 צפייה בגלריה
הצתה של בתים ורכבים בכפר תורמוס עיא
הצתה של בתים ורכבים בכפר תורמוס עיא
בית שהוצת בכפר תורמוס עיא
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)
בית המשפט הורה בנוסף על צו איסור פרסום על זהותם של החשודים. שלושת המתנחלים נעצרו בידי כוחות ימ"ר ש"י והועברו לחקירה במתקן של השב"כ. נגד המתיישבים הוצא צו חריג המונע מהם מפגש עם עורך דין. המעצרים מגיעים כאמור על רקע אירועי הימים האחרונים, שבהם פעילי ימין שמוכרים למערכת הביטחון ביצעו פעילות אלימה ומתוכננת. גורם ביטחוני מסר כי "נמצה את הדין עם הפורעים. לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים".
עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו מייצגים את העצורים, ובכוונתם להגיש ערר דחוף נגד מניעת פגישתם עם עורך דין. רום מסר כי "‏עד לרגע זה לא התאפשר לי לתת ייעוץ לחשודים, למרות בקשות חוזרות ונשנות. לא ניתנו לנו צווי המניעה ולכן המניעה הינה בלתי-חוקית. אנחנו מקווים שכוחות הביטחון בכלל, ובפרט הכוחות המיוחדים, יופנו אל המאבק באויבינו, למאבק בכמויות של הנשקים הבלתי-חוקיים, ולפיגועים הרבים שנעשים לאחרונה וכך אולי ישוב הסדר לפתחנו".
בתום ההלוויות של שניים מהנרצחים בפיגוע הרצחני בעלי, מאות מתנחלים רעולי פנים הציתו כמה שריפות בקו הבתים הראשון בתורמוס עיא, שהחלו להתפשט. בהמשך, רעולי פנים נכנסו לתוך הכפר והחלו לשרוף בתים במרחב. כתוצאה מההתפרעויות נגרם נזק לכ-15 בתים בתורמוס עיא, וכ-20 כלי רכב נשרפו.
עם הגעת כוחות הביטחון המתנחלים עזבו את הכפר לאזור גבעות שילה, שם התפתחה הפרת סדר של כמה עשרות פלסטינים. במהלך הפרות הסדר זוהה ירי, והשוטרים במקום הגיבו בירי לעבר המתפרעים. עוד נמסר כי זוהו פגיעות. במקביל הוקם חפ"ק משטרתי בצומת הפיגוע סמוך לעלי, שם הוצבו כוחות כדי למנוע יידויי אבנים הדדיות.