שלט פרסומת ענק נתלה הבוקר (יום רביעי) בבניין אב-גד ליד מתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, ובו נראים דגלי ישראל ופלסטין תחת הכותרת "נועדנו לחיות יחד". לפי תנועת "מחזקים" שאחראית לתליית השלט, הוא פורסם במחאה על הכוונה לאסור את הנפלת הדגל במוסדות החינוך, בהמשך להפגנות יום הנכבה באוניברסיטת בן גוריון ובאוניברסיטת תל אביב.
פרסום השלט עורר סערה, וראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן הודיע כי אם השלט לא יוסר - העירייה תתלה מסביב דגלי ענק של מדינת ישראל ו"דגלי הצדעה לצה"ל, לשב"כ, למשטרת ישראל ולמשמר הגבול".
1 צפייה בגלריה
דגלי ישראל ופלסטין על בניין הבורסה ברמת גן
דגלי ישראל ופלסטין על בניין הבורסה ברמת גן
השלט ליד בניין הבורסה
(צילום: שאול גולן)
תנועת "מחזקים" שאחראית לתליית השלט מסרה כי עשתה זאת במחאה "על כוונת הקואליציה לאפשר חופש הצבעה על החוק של ח"כ אלי כהן מהליכוד שיאסור על הנפת דגלי פלסטין במוסדות חינוך כפי שאירע באוניברסיטאות בשבועות האחרונים". לפי התנועה, "פרסום השלט עורר מחלוקת כבר כשהגיעו לשולחנו של ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן. הפוסט שפרסם ראש העיר הוביל למבול של תגובות תומכות בפרסום, ותוך שעות ניתן לארגון אישור סופי". מנגד, רבים טענו שסימנו בטעות שהם בעד תליית השלט - שכן בסקר של שאמה הכהן הוא ביקש מהמתנגדים לתלייתו לסמן "פרצוף כועס", דבר שעורר בלבול.
מנכ"ל מחזקים, אורי קול, מסר כי "אין חוק בעולם שיעלים את העובדה שחיים פה שני עמים ואין דמוקרטיה שאוסרת על הנפת דגלים של מיעוט לאומי שמרכיב יותר מ-20 אחוז מאזרחי המדינה. כל חבר כנסת מהקואליציה שמצביע עם הליכוד רוקד לפי החליל של נתניהו".
לדברי שאמה הכהן, "חברת פרסום החליטה לתלות את שלט המחלוקת. לפי גורמי בטחון מקצועיים יש חשש לא קונקרטי לסדר הציבורי ולבטיחות הבניין והסביבה ולכן עד להערכת מצב נוספת הבניין נדרש להציב שומר מסביב לשעון על השלט".
שאמה הכהן הדגיש: "בדיקה משפטית העלתה שלאור הנחיות היועמ"ש ופסיקות בג"ץ השלט חוקי לגמרי ומוגן בגבולות חופש הביטוי, אך עדיין הוא פוגע ברגשות של לא מעט תושבים וכן מאפשר לגורמים קיצוניים פתח ללבות יצרים למרות המסר החיובי שבראשו הקורא לדו קיום".

יום קודם לכן, שאמה הכהן פרסם כאמור סקר בפייסבוק שבו שאל את התושבים אם לאפשר את תליית הדגל, ורוב המשתתפים הצביעו נגד. הוא כתב אז כי "הסמכות לסרב לתוכן פרסומי נתונה לעירייה, אך היא מצומצמת לטובת מניעת פגיעה ברגשות הציבור. יש שיראו בתוכן הזה כמתריס ופוגעני ויש שיראו בו מסר לדו קיום ושלום". הוא ביקש מהגולשים לסמן אם הם נגד או בעד השלט - אך כאמור, על אף שרובם התנגדו, השלט בכל זאת נתלה.
גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לתחילת השלט: "תחת ממשלת ההונאה והחולשה של בנט-לפיד-רע"מ והמשותפת, ואחרי הסתה בלתי פוסקת של אבו מאזן בחודשים האחרונים, דגל אש"ף מונף היום בענק באיילון. הליכוד דורש מראש עיריית רמת גן כרמל שאמה לפעול מיד כדי להסיר את החרפה הזאת עוד היום. הליכוד ימשיך לפעול בכל דרך כדי להחליף במהירות את ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה בתומכי טרור בממשלה לאומית חזקה".