אלפי בני אדם התכנסו הערב (חמישי) בכיכר החטופים בתל אביב לעצרת "אחדות", לצד חטופים ששוחררו, בני משפחות חטופים וקרובי נופלים בקרבות בעוטף ב-7 באוקטובר. במקביל, עשרות קרובי חטופים צעדו מהקריה אל בניין ההסתדרות בעיר וקראו ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד "להשבית את המשק" במטרה להפעיל לחץ על הדרג המדיני ולקדם עסקה.


קרובי החטופים שצעדו אל בניין ההסתדרות שלחו מוקדם יותר היום מכתב לבר דוד, בו דרשו ממנו לפעול לקידום עסקה לשחרור יקיריהם מהשבי. הקרובים צעדו בתל אביב כשהם נושאים לפידים, ואף הדליקו אבוקות מול בניין ההסתדרות. דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, קרא לבר דוד בצעדה, ואמר כי "החטופים חברים בהסתדרות. אתה צריך להציל אותם. עכשיו צריך להציל אותם. תהיה ממוקד במטרה ואל תיתן להסיט אותך ממנה. תשרת את העובדים הנמקים בעזה".
יהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד כהן, אמר כי "יותר מחצי שנה וראש הממשלה נתניהו עדיין מספר לנו על עסקה מופקרת. הממשלה ויתרה על כל הקלפים שלה מול חמאס. אני קורא ליו"ר ההסתדרות - יש 133 עובדים שלא יכולים לעבוד, לא יכולים לצאת לחופש ונמקים בשבי. תחשוב עליהם, אין להם כלום".

2 צפייה בגלריה
עצרת  אחדות - עם ישראל על כל גווניו קורא לשחרור החטופים
עצרת  אחדות - עם ישראל על כל גווניו קורא לשחרור החטופים
הצעדה אל בית ההסתדרות
(צילום: טל שחר)
2 צפייה בגלריה
עצרת  אחדות - עם ישראל על כל גווניו קורא לשחרור החטופים
עצרת  אחדות - עם ישראל על כל גווניו קורא לשחרור החטופים
דיצה אור, אימו של החטוף אבינתן אור
(צילום: טל שחר)
בתוך כך, בעצרת האחדות שהתקיימה בכיכר סיפרה החטופה ששוחררה מורן סטלה ינאי כי "קשה לי להתחבר למקום של שמחה. החטופים שיצאו מהשבי לא יאמינו בהתחלה. יגידו להם שחוזרים הביתה ויעברו השעות והם יחשבו שזה לא יקרה. רק אחרי שיעבור נצח יעבירו אותם לג'יפ, ואחרי חצי שנה בשבי זה יהיה קשה. הם יראו את אנשי הצלב האדום וירצו לבכות, אבל הם לא יבכו. הם לא יעזו לבכות עד שיצאו מעזה".
איריס חיים, אימו של החטוף יותם חיים שנורה למוות בשוגג על-ידי כוח צה"ל, עמדה על הבמה לצידה של דינה גדליה, אימו של רס"ל יוסף מלאכי גדליה שנפל ב-7 באוקטובר בכפר עזה. היא אמרה כי "אני ובני משפחתי עוברים שינוי מהותי מאז אותו היום. יותם שרד בגבורה 65 ימים בשבי חמאס, ואז הוא, אלון שמריז וסאמר טלאלקה יצאו כפרטיזנים. כמוהם, נצליח כחברה בעזרת רעות וחברות. בנה הגיבור של דינה, יוסף, לא היסס כשקפץ לפעולה. המפגש שלי איתה היה יום חשוב, אז הבנתי את הקשר הבלתי ניתן לפירוד בינינו. אין חילוני, אין דתי, יש ביחד".
דיצה אור, אימו של אבינתן אור שנחטף מהמסיבה ברעים יחד עם בת זוגו נועה ארגמני, שיתפה כי היא מחכה לשובו: "בוער לנו חור ענק בלב בצורה שלו, הוא מאיים לבלוע אותנו. המשפחה שלנו לא שלמה, וכולנו משפחה אחת גדולה מלאה בחורים בלב", אמרה.