2 צפייה בגלריה
הוריה של הילדה בת ה-4 שהותקפה מינית ע"י אברהם לשם
הוריה של הילדה בת ה-4 שהותקפה מינית ע"י אברהם לשם
הוריה של הילדה שהותקפה מינית
(צילום: גלעד כהן)
בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר היום (ראשון) את עונשו של אברהם לשם (26) מקצרין בגין תקיפה מינית של ילדה בת ארבע מחוץ לבית לבית כנסת בירושלים לשש שנות מאסר. בתחילה הורשע לשם במעשה מגונה בילדה וזוכה מעבירת אונס ובעקבות כך נגזר עליו מאסר של שלוש שנים וחצי. הפרקליטות ערערה לבית המשפט העליון, שהפך את החלטת המחוזי והרשיע את לשם גם באונס.
הילדה הגיעה ב-2019 לבית הכנסת בערב שבת יחד עם אביה ושיחקה בחוץ - שם היא הותקפה על ידי לשם. בספטמבר 2020 החליט בית המשפט המחוזי לזכות כאמור את הנאשם מעבירת אונס, והרשיע אותו בסעיף של מעשה מגונה. במרץ בשנה שעברה נגזר עונשו.
הפרקליטות החליטה לערער על הזיכוי מעבירת האונס, ובמקביל כתבה אמה של הילדה במכתב מיוחד שפורסם ב-ynet ויועד לשר המשפטים גדעון סער ולשופטים: בערב יום שישי, 22 במרץ 2019, פדופיל מוכר שתקף בעבר שינה את מסלול חיינו לנתיב עצוב, מוכה הולם ושבור לב, כשפגע בבתנו, רק בת 4.
"לצערנו ולצער נפגעי תקיפה מינית נוספים, בתי המשפט לא השתמשו בארסנל הכלים למיצוי הדין עם העבריין. הבת שלנו כמו נפגעות רבות אחרות במקרים אחרים תישאר עם הסיוטים, ההרטבה בלילות, ההתכנסות העצמית, הפחד המתמיד ומי יודע מה עוד צפוי בחייה הבוגרים. המשפחה שלנו, לעומת שלו, נאנסה ונהרסה, וכעת, עם ההליכים המשפטיים המקלים על עברייני מין, נאנסת בשנית".
2 צפייה בגלריה
אירוע תמיכה של משפחתה של בת ה-4 שנאנסה בירושלים על שקילת הפרקליטות להגיש ערעור על תוצאות המשפט
אירוע תמיכה של משפחתה של בת ה-4 שנאנסה בירושלים על שקילת הפרקליטות להגיש ערעור על תוצאות המשפט
הפגנת תמיכה בילדה והוריה
(צילום: עמית שאבי)
בינואר השנה הפך בית המשפט העליון את החלטת המחוזי, והרשיע את לשם גם באונס. השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, אלי אברבנאל וחיה זנדברג, שהחמירו היום את עונשו של לשם לשש שנות מאסר, קבעו כי הוא יפצה את הקורבן ב-50 אלף שקל.
הוריה של הילדה התאכזבו גם מהעונש שהוחמר. "אנחנו מצפים מהפרקליטות להגיש ערעור גם על העונש הקל במקרה הזה, על-מנת שההחלטה האומללה תשונה ושהאנס הסדרתי יישאר מאחורי הסורגים לשנים ארוכות".
עוד אמרו ההורים: "שופטי בית המשפט המחוזי קיבלו החלטה שביטחונם של ילדי ישראל מפני פדופילים סדרתיים הוא עניין שלא מחייב טיפול דחוף. נראה שכפי שעברייני המין מבצעים מעשיהם באופן קבוע, כך גם מקפיד ההרכב הנוכחי לפסוק גזרי דין מינימליים להם - כפי שבחרו להעניק ללשם בפעם הקודמת שלוש שנים וחצי בלבד תוך זיכוי מעבירת האינוס שבה הרשיע אותו בית המשפט העליון.
"הגדיל לעשות כבוד השופט אברבנאל שנדמה שמקפיד קלה כחמורה לנהוג בעדינות יתרה כלפי עברייני מין. משמעות העונש הקל היא שאברהם לשם, שאר עברייני המין, ותוקפים אחרים של ילדים יוכלו להמשיך לעשות ככל העולה על רוחם, בעוד מערכת החוק תתייחס למעשים שלהם בקריצה והעלמת עין, במקום לנהוג כרשות משפטית ומערכת חוק אחראית".
עו"ד לירון מלכה, סנגוריתו של לשם, מסרה בתגובה: "בית המשפט איזן נכונה בין השיקולים והאינטרסים השונים בתיק מורכב זה. אמנם העונש שנגזר על הנאשם הוחמר, אולם עדיין במידה שתאפשר את המשך שיקומו המוצלח במסגרת מאסרו".