קבינט המלחמה מתכנס הערב (יום חמישי) בקריה בתל אביב כדי לדון בעסקת החטופים, אחרי שאתמול אמרו בישראל כי הפערים עם חמאס עדיין גדולים.
במקביל דווח ב"וושינגטון פוסט" כי בימים הקרובים ייפגש ראש ה-CIA וויליאם ברנס עם ראש המוסד דדי ברנע, ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל וראש ממשלת קטאר מוחמד אל-תאני. לפי הדיווח, ברנס יקיים את הפגישות בימים הקרובים באירופה בהוראת הנשיא ג'ו ביידן, כדי להביא לפריצת דרך בעסקה. מדובר בפורום שהתכנס בקטאר במהלך ימי ההפוגה של העסקה הקודמת.

2 צפייה בגלריה
עבאס כמאל, מוחמד א-תאני, ווילאם ברנס, דוד ברנע,
עבאס כמאל, מוחמד א-תאני, ווילאם ברנס, דוד ברנע,
מימין לשמאל: רה"מ הקטארי, ראש ה-CIA, ראש המודיעין המצרי וראש המוסד
(צילום: יריב כץ, AP, EPA)
לפי "וושינגטון פוסט", השיחות שיקיים ברנס באירופה צפויות להתבסס על שיחות הטלפון שניהל עם עמיתיו, ועל עבודתו של ברט מקגורק, שליחו של ביידן למזרח התיכון. השבוע ערך מקגורק פגישות בדוחא ובקהיר שעסקו במגעים לעסקת חטופים בין ישראל לחמאס.
השבוע פורסם כי חמאס דחה הצעה ישראלית לשחרור החטופים תמורת חודשיים של הפסקת אש ברצועת עזה, והענקת אפשרות לבכירי חמאס לעזוב את הרצועה. גורם מצרי בכיר אמר לסוכנות הידיעות AP שחמאס מתעקש ששחרור חטופים יגיע רק תמורת סיום מוחלט של המלחמה, ונסיגת צה"ל מעזה. לפי הגורם, מצרים וקטאר עובדות על הצעה משלהן כדי לגשר על הפערים בין הצדדים.
בעיצומם של המגעים לשחרור חטופים נמצא ראש הממשלה בנימין נתניהו בסכסוך עם שתי המתווכות בין ישראל לחמאס - קטאר ומצרים. אתמול, שעות אחרי שנודע שנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי סירב לשיחת טלפון שיזם נתניהו, משרד החוץ בקטאר האשים כי נתניהו פוגע במאמצי התיווך מסיבות פוליטיות – בעקבות הקלטה שנחשפה ובה הוא נשמע מדבר בגנות דוחא.
2 צפייה בגלריה
  נתניהו וא-סיסי. שבוע מתוח ביחסים עם מצרים וקטאר
  נתניהו וא-סיסי. שבוע מתוח ביחסים עם מצרים וקטאר
נתניהו וא-סיסי. שבוע מתוח ביחסים עם מצרים וקטאר
(צילום: EPA, AP)
ראש הממשלה נשמע בהקלטה באומרו כי הוא אינו מודה לקטאר על מאמצי התיווך שלה מכיוון שהיא "לא שונה במהות מהאו"ם", ו"אפילו יותר בעייתית במובן מסוים". עם זאת ציין נתניהו שהוא "מוכן כרגע להשתמש בכל גורם שעוזר לי להביא את החטופים הביתה". נתניהו הדגיש ש"אין לי אשליות" לגבי קטאר ותמיכתה בחמאס. "הם מממנים אותם", אמר על הקטארים.
גורמים בישראל אומרים כי למרות הכעס בדוחא על דבריו של נתניהו, אין פגיעה במשא ומתן שמתנהל בתיווך קטארי והוא נמשך כל הזמן. עם זאת, בישראל יש פסימיות בימים האחרונים בעקבות מה שמוגדר כ"הקשחת עמדות" מצד חמאס. גורם ישראלי אמר כי החמאס העביר כל מיני קריטריונים שלא באים בחשבון מבחינת ישראל, כגון דרישה לעצירת הלחימה לפני שחרור חטופים.

דרעי: אתנגד לכל עסקה שתחייב לעצור את המלחמה

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שמשתתף לעיתים בישיבות קבינט המלחמה, התייחס הערב למגעים לעסקת חטופים ואמר: "בעסקה הקודמת, לפני חודש וחצי, התייעצתי וקיבלתי את דעת מועצת החכמים לתמוך בעסקה - וכך הורתי לשרים שלנו לעשות. היו שתקפו אותי על כך, אבל היום כולם מבינים שזה היה נכון. הבאנו למעלה ממאה חטופים חיים. כשתהיה הצעה מעשית על השולחן, והיא תהיה הרבה יותר קשה מבחינת המחירים, נדון לגופו של עניין".
"מה שאוכל לומר, שלכל החלטה שתחייב אותנו לעצור את המלחמה ולהוציא את כל כוחות צה״ל מהרצועה ושהחמאס ימשיך לשלוט שם - אני אתנגד", הבהיר דרעי.