עשרה חודשים לאחר שאליעזר צ'רבצקי בן ה-91 נדרס למוות, תושב באר שבע הואשם בהפקרתו לאחר שפגע בו, ובנהיגה בשכרות. התאונה התרחשה בחודש יוני האחרון, כשצ'רבצקי חצה את הכביש ברחוב דרך מצדה בעיר כשהנהג דמיטרי ז'נובוי (26) דרס אותו והרג אותו במקום. מיד לאחר התאונה, המשיך ז'רנובוי בנסיעתו מבלי לעצור או לנסות להגיש סיוע.
על פי כתב האישום, ז'רנובוי, תושב באר שבע, נהג ברכב בעת התאונה כאשר בגופו אלכוהול בריכוז של 606 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף, כמעט פי שניים מהכמות המותרת בחוק, והתנגש עם מכוניתו באליעזר בעת שזה חצה את הכביש בקטע שנסלל ויועד לצורך חציית הולכי רגל.
2 צפייה בגלריה
הולך רגל הרוג בתאונת דרכים בבאר שבע
הולך רגל הרוג בתאונת דרכים בבאר שבע
"המשיך בנסיעה גם אחרי שהשמשה נופצה לחלוטין". רכבו של ז'רנובוי.
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
הולך רגל הרוג בתאונת דרכים בבאר שבע
הולך רגל הרוג בתאונת דרכים בבאר שבע
צוותי מד"א בזירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
עוד נטען כי לאחר התאונה ז'רנובוי לא עצר את רכבו ולא הזעיק עזרה עבור אליעזר, אלא המשיך בנסיעתו כששמשת הרכב מנופצת לחלוטין, עד שהגיע לביתו שבעיר. לאחר מכן ז'רנובוי חזר ברגל לזירת התאונה והבחין בגופתו של אליעזר ובהתקהלות של עוברי אורח, אך עזב את המקום פעם נוספת וחזר לביתו. הוא נעצר ונחקר זמן קצר לאחר התאונה. עוד עלה כי לז'רנובוי שתי הרשעות קודמות בגין עבירות תעבורה, בהן עבירה של נהיגה בשכרות, שבגינה רשיונו נפסל ל-24 חודשים.
הפרקליטות, באמצעות עורך הדין ואדים סיגל, הגישה בקשה בהסכמה לפסילת רישיון הנהיגה של ז'רנובוי עד לתום ההליכים. "אופן נהיגתו של הנאשם, שנהג ברכבו בשכרות והפקיר את המנוח לאחר התאונה, יש בו כדי להעיד כי הוא מהווה סכנה לציבור, וכי אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה", כתב הפרקליט.