נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיבח את טיפול הנוגדנים הניסיוני שקיבל לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, ובסרטון ממושך שפרסם הלילה (בין רביעי לחמישי) אמר כי הוא שיפר את תחושתו "מיד". "זה היה פשוט לא ייאמן", אמר בסרטון שצולם מחוץ לחדר הסגלגל בבית הלבן.
הנשיא הוסיף שזו הייתה "ברכה מאלוהים" שהוא נדבק בנגיף הקורונה, כי רק כך חווה בעצמו את הטיפול שנועד להפחית את כמות הנגיפים בדמו של החולה. הטיפול נוסה על מאות אנשים עד כה ומפותח על-ידי חברת רג'נרון. הוא טרם קיבל אישור לשימוש חירום בחולי קורונה ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).
4 צפייה בגלריה
טראמפ בחצר הבית הלבן. "זו הייתה ברכה בהסוואה"
טראמפ בחצר הבית הלבן. "זו הייתה ברכה בהסוואה"
טראמפ בחצר הבית הלבן. "זו הייתה ברכה בהסוואה"
(צילום: רויטרס)
"אני חושב שזו הייתה ברכה מאלוהים שתפסתי את זה (את הנגיף). זו הייתה ברכה במסווה", אמר הלילה טראמפ. הנשיא כינה את הטיפול הזה במונח המטעה "תרופה". לדבריו, "נדבקתי בזה, שמעתי על התרופה הזאת, ואמרתי 'תנו לי לקחת את זה'. זו הייתה ההצעה שלי לקחת אותה, והיא עבדה בצורה נהדרת. ואני חושב שאם לא הייתי נדבק היינו מסתכלים על התרופה הזו כמו על אחת מעוד כמה תרופות".
טראמפ הבטיח שהטיפול יוענק לשאר האמריקנים שחלו בנגיף, ובחינם. "אני רוצה שכולם יקבלו טיפול כמו הנשיא שלכם. אני מרגיש נהדר, מושלם", אמר. "אני רוצה לתת לכם את מה שאני קיבלתי, ואני אעשה את זה חינם. זו לא הייתה אשמתכם, זו הייתה אשמת סין. סין הולכת לשלם מחיר כבד על מה שהיא עשתה לעולם".
את הסרטון פרסם הלילה הנשיא לאחר שהחל לעבוד מחדש מהחדר הסגלגל בבית הלבן, למרות שההערכה היא שהוא עדיין עלול להיות מידבק. לבית הלבן חזר טראמפ ביום שלישי, אחרי שלושה ימי אשפוז בבית החולים וולטר ריד שליד וושינגטון.
4 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחצר ב הבית הלבן מדבר על הטיפול שקיבל אחרי שחלה ב קורונה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחצר ב הבית הלבן מדבר על הטיפול שקיבל אחרי שחלה ב קורונה
(צילום: רויטרס)
טראמפ היה אמור להישאר באזור מתוחם בתוך הבית הלבן אך כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי הנשיא נכנס לחדר הסגלגל וקיבל תדרוך בענייני כלכלה והוריקן שהגיע לדרום המדינה. דובר הבית הלבן אישר את הדיווחים וטראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי יצא מתדרוך בנושאים אלו.
אתמול מסרו גורמים בבית הלבן כי הם נערכים לחזרתו של טראמפ לעבודה בחדר הסגלגל. חלקם אמרו שחשבו שייקח זמן רב יותר עד שהנשיא יחזור לעבוד שם, משום שעדיין לא החלים. כחלק מההכנות, פרסמו השבוע לעובדים נהלים הכוללים הנחיות למיגון. כמו כן, העובדים התבקשו שלא להיכנס לחדר הסגלגל או לקומה השנייה בבית הלבן שבאזור המגורים של הנשיא והגברת הראשונה אלא אם התבקשו מפורשות להגיע לשם.
בעדכון אמש על מצבו של הנשיא אמר רופאו שון קונלי כי לטראמפ לא היו תסמיני מחלה ב-24 השעות האחרונות, מצבו יציב ומדדיו נותרו בטווח הנורמלי. בהצהרה שפורסמה באישורו של טראמפ, אמר קונלי כי הנשיא לא סובל מחום כבר יותר מארבעה ימים ולא נזקק או קיבל חמצן מאז האשפוז.
4 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ג'ו ביידן
דונלד טראמפ ג'ו ביידן
הקורונה ממשיכה להיות נושא מרכזי. טראמפ וביידן
(צילום: AFP, gettyimages)
הרופא הוסיף כי בגופו של הנשיא אותרו נוגדנים לנגיף. הוא ציין כי טראמפ, שאובחן כחולה קורונה לפני שישה ימים, אמר לו "אני מרגיש נהדר". עם זאת, לא נמסר אילו תרופות מקבל טראמפ ואם עשה בדיקת קורונה נוספת.
הידבקותו של הנשיא הבטיחה שמגפת הקורונה תמשיך להיות נושא מרכזי בבחירות לנשיאות, שייערכו בעוד פחות מארבע שבועות – והציבור ממשיך להביע אי שביעות רצון מהיחס של הנשיא דונלד טראמפ לנגיף. כך עולה מסקר חדש של ה"ניו יורק טיימס" ומכון סיינה שפורסם אמש. הסקר נערך אחרי שטראמפ נדבק בקורונה ולפני שחזר לבית הלבן.
לפי הסקר, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן ממשיך להוביל, בפער קטן, בשתי מדינות מתנדנדות – נבאדה ואוהיו. בנבאדה מקבל ביידן על פי הסקר 48% לעומת 42% לטראמפ. בסקר של ה"טיימס" בחודש שעבר הוביל ביידן בנבאדה ב-4%. באוהיו המאבק צמוד יותר, ושם מקבל ביידן 45%, אחוז אחד יותר מטראמפ.
בשתי המדינות (62% בנבאדה ו-58% באוהיו) הבוחרים אמרו שהנשיא לא נקט אמצעי זהירות נאותים כדי להגן על עצמו מפני הנגיף. הביקורת עליו הגיעה גם מצד כ-20% מתומכיו. המצביעים בנבאדה ובאוהיו אמרו גם שהם סומכים על ביידן יותר מאשר על הנשיא שיטפל במגפה.
על קמפיין הבחירות בתקופת המגפה אמרו המצביעים בשתי המדינות כי לא ראוי לקיים אירועים המוניים. 65% מהבוחרים בנבאדה ו-58% באוהיו אמרו שהמועמדים צריכים להופיע רק מול קבוצות קטנות תוך שמירה על ריחוק. 6% מהמצביעים בנבאדה ו-7% באוהיו אמרו שהם עדיין מתלבטים.

4 צפייה בגלריה
עימות הסגנים, הלילה. האריס ופנס
עימות הסגנים, הלילה. האריס ופנס
עימות הסגנים, הלילה. האריס ופנס
(צילום: רויטרס, gettyimages)
בסקר נוסף של אוניברסיטת קוויניפיאק שפורסם אתמול מוביל ביידן גם במדינות מתנדנדות נוספות. לפי הסקר ביידן זכה ל-51% באייווה לעומת 45% לטראמפ, ובפלורידה ביידן צבר 51% לעומת 40% לטראמפ. בפנסילבניה נרשם הפער בגדול ביותר בין השניים בסקר זה – 54% לביידן לעומת 41% לטראמפ. לצד הנתונים המחמיאים האלה מבחינת ביידן יש לזכור כי שורה של סקרים אחרים נותנים לו בפנסילבניה ובפלורידה יתרון גדול פחות, אם כי גם בסקרים אלה הסתמן כי מעמדו בשתי המדינות התחזק בימים האחרונים.
הסקרים הללו פורסמו כמה שעות לפני העימות שיתקיים הלילה (04:00 שעון ישראל) בין סגן הנשיא מייק פנס למועמדת הדמוקרטית לסגנית הנשיא קמלה האריס. השניים הודיעו כי נמצאו שליליים לקורונה בבדיקות שערכו לקראת העימות. ynet יעביר את העימות בשידור חי.
פורסם לראשונה: 00:01, 08.10.20