אחרי 172 ימים שבהם קיוו לשובו, בני משפחתו של החטוף אוריאל ברוך (35) מגבעון התבשרו אתמול (שלישי) כי לפי המידע המודיעיני שבידי צה"ל, הוא נרצח - וגופתו מוחזקת בעזה. כך נמסר מפורום תקווה של משפחות החטופים, שהוסיפו כי אוריאל הותיר אחריו את אשתו רחלי ואת שני ילדיו, בני 5 ו-8. משפחתו מסרה: "אוריאל היה אדם שמח ואהוב על הבריות, אהוב על כל מי שהיה לידו, נזכור את החיוך שלו, את אהבת האדם שבו".
3 צפייה בגלריה
אוריאל ברוך
אוריאל ברוך
המשפחה עודכנה: אוריאל ברוך נרצח - וגופתו מוחזקת בעזה
3 צפייה בגלריה
עידו, אחיו של החטוף אוריאל ברוך
עידו, אחיו של החטוף אוריאל ברוך
עידו, אחיו של אוריאל ברוך
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במטה משפחות החטופים ציינו כי אוריאל נחטף מפסטיבל הנובה, והוסיפו: "הוא היה בן אדם שמח שאהב את החיים ואהב לבלות. אוריאל עבד בתחום חומרי הבניין ואהב מוזיקת טכנו". לדבריהם, "הוא היה תמיד מוקף חברים, שרובם כינו אותו בשם החיבה 'בדאלו'. אוריאל היה נוהג לתרום לכל מי שהיה צריך, 'מה שיש לו בכיס הוא היה נותן' לדברי קרוביו".
אחיו של אוריאל, עידן, סיפר ל-ynet על אחיו, שהיה לדבריו אדם מאמין, ואמר כי "רק יומיים לפני שהוא נחטף ישבנו יחד במסעדה, והמלצרית סיפרה לנו שהיא תורמת את הטיפים שלה לנזקקים. הוא הביא לה 600 שקל". עידן ומשפחתו, לצד משפחות חטופים רבות אחרות, השתתפו ביום חמישי באירוע תפילת "שמע ישראל" הגדולה בעולם ברחבת הכותל המערבי.
עידן סיפר אז כי אחיו היה "איש מלא חסדים", והוסיף כי מדובר באירוע חשוב ביותר עבורו ומשפחתו: "אין פסוק עוצמתי ליהודי כמו 'שמע ישראל'. המטרה שלנו עכשיו היא לזעזע את השמיים, לפתוח את כל הערוצים. עשינו את כל ההשתדלות במובן הפיזי, אנחנו לא מפסיקים להתפלל ולעשות עצרות, עכשיו הגיע הזמן לעשות התכווננות רוחנית. נמאס לנו, די, אנחנו מרוטי עצבים ונהיינו מלקטי אוויר כדי לשרוד עוד יום. אנחנו רוצים לחבק את היקירים שלנו, שזה יהיה מאחורינו".
3 צפייה בגלריה
בני משפחתו של אוריאל ברוך
בני משפחתו של אוריאל ברוך
רועי וריקי, בני משפחתו של החטוף אוריאל ברוך
(צילום: נצחיה יעקב)
אח נוסף של אוריאל, רועי, השתתף בחודש נובמבר במשלחת מיוחדת שהמריאה לניו יורק במטרה לחפש חיזוק רוחני, אבל גם כדי להיפגש עם חברי קונגרס אמריקנים ולייצר לחץ בינלאומי לשחרור החטופים. במשלחת שאורגנה על-ידי צעירי חב"ד השתתפו 250 נציגים של משפחות החטופים, והם קיימו יחד תפילה המונית באוהל חב"ד בקווינס, בציון קברו של הרבי מלובביץ'.
רועי קרא בטיסה עם אשתו ריקי תהילים בלי הפסקה, ואמר כי "ראו אותו בסרטון של חמאס כשהוא שוכב על הקרקע ליד צומת מפלסים וחבר שלו לא רחוק ממנו שכב למוות. ראו בצילומים שהוא ירוי למוות. לגבי אחי, לא היה ברור מה מצבו. ניסינו לדעת בכל דרך מה קורה". לדבריו, "בשלב הבא ראינו סרטון של צה"ל כשאחי כבר לא ליד הרכב. זהו. בהמשך הצבא אמר שסיכוי גבוה שהוא חטוף. אבל הצבא לא נותן פרטים ולא מסביר לנו איך הגיע המידע".
פורסם לראשונה: 21:17, 26.03.24