יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ערער היום (רביעי) על פסק הדין שבו הוא חויב לפצות את חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר בגין לשון הרע. לפי קביעת בית משפט השלום בתל אביב בחודש מרץ האחרון, על נתניהו הבן לפצות את שפיר ב-40 אלף שקלים. בנוסף, עליו לשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 20 אלף שקלים, ו-10,000 שקלים נוספים על התביעה שהגיש נגד שפיר ונדחתה.
1 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו ,סתיו שפיר
יאיר נתניהו ,סתיו שפיר
יאיר נתניהו ערער על פסק הדין שקבע שעליו לפצות את סתיו שפיר בעשרות אלפי שקלים
(צילום: נדב אבס)
עורך דינו של נתניהו אוריאל חור ניזרי הגיש את הערעור וכתב כי "בית המשפט טעה בהחלטה שעל יאיר לפצות את שפיר ושדחה את תביעתו מנגד". לדבריו, "הוא טעה שקבע שיש אמת בפרסום דבריה של שפיר, שיאיר 'מתבטל מכספי ציבור', בין היתר כי הוא לא מתבטל ואין מדובר בכסף שקיבל כטובת הנאה, אלא של משכורתו של אביו. לכן בנו של ראש הממשלה אינו מתבטל אצל אביו מכספי ציבור.
"לגבי קביעת בית המשפט על 'גזען', יש הבדל בין אמירה גזענית לאמירות בעייתיות", נכתב בערעור. "לכן, אין בכך לקבוע כי אדם גזען במהותו. בית המשפט טעה גם בקביעה שיאיר 'מטרידן', שעה שהוצא נגדו צו הטרדה בעניין ספציפי. ניתן לומר שהטריד בעניין ספציפי אך בוודאי שבית המשפט לא יכול לקבוע שהוא 'מטרידן' במהותו".
עורכי הדין אוהד רוזן ונתן שוורצמן, שמייצגים את שפיר, מסרו כי "הערעור טרם הומצא למשרדנו. עצם העובדה שהוא מצא דרכו לתקשורת לפני שנמסר לצד שנגד, מלמדת על מידת הרצינות שיש לייחס לו".
השופט אביים ברקאי קיבל אז את תביעתה של שפיר רק בחלקה - כשקבע ששלוש אמירות של יאיר נתניהו כלפי שפיר היוו לשון הרע: "חובבת פדופילים" וייחוס חברות עם פדופילים, "תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך", "את לעומת זאת חייבת למשלם המיסים שמונה מיליון שקל". בנוסף, דחה השופט את התביעה הנגדית שהגיש נתניהו נגד שפיר, כשקבע שעומדת לה הגנת "אמת דיברתי" על אמירות כמו "גזען", "מטרידן" ו"מתבטל מכספנו". השופט קבע אז כי "על פניו, הנתבע אכן נהנה מכך שהוצאות הדיור, האוכל והמחיה היומיומיים שלו ממומנים מכספי מדינת ישראל. די בכך כדי להקים לתובעת הגנת 'אמת דיברתי' ביחס לטענה בדבר התנהלות הנתבע 'מכספנו'".