המחבל אמיר אבו חדיג'ה (25), מי שמכונה בדיווחים פלסטיניים "מפקד חטיבת טול כרם", נהרג הבוקר (חמישי) בחילופי אש עם כוחות מג"ב בכפר עזבת שופה. הוא הקים את החטיבה בהשארת חטיבת ג'נין לפני כמה חודשים. בתיעוד שבפתח הידיעה ניתן לראות אותו יורה בעבר לעבר כוחות הביטחון.
אבו חדיג'ה היה מעורב לאחרונה באירועי ירי רבים לעבר יישובים באזור וכוחות הביטחון שפעלו במחסום תאנים. "ידיעת זהב" ומודיעין שהתגבש בשב"כ הביאו לחשיפת מיקומו, וכוחות צה"ל, מג"ב איו"ש ומג"ב ג'נין פשטו על הבית שבו הוא הסתתר בכפר שליד טול כרם. לאחר שהמבוקש הבחין בכוחות שכיתרו את הבית, הוא שלף נשק וניסה לירות מהחלון על מסתערבים של מג"ב איו"ש, אך נורה לפני שהספיק ונפצע. הכוחות נכנסו לתוך הדירה שבה שהה, אבו חדיג'ה ניסה שוב לירות - וחוסל.
3 צפייה בגלריה
אמיר אבו חדיג'ה
אמיר אבו חדיג'ה
אמיר אבו חדיג'ה
3 צפייה בגלריה
נשק מסוג אם 16 נתפס בפעילות מגב בכפר עזבת שופה סמוך לטול כרם
נשק מסוג אם 16 נתפס בפעילות מגב בכפר עזבת שופה סמוך לטול כרם
רובה ה-M16 שנמצא בדירת המסתור
(צילום: דוברות המשטרה (מג"ב))
סייען מרכזי ששהה עם המבוקש בדירה הסגיר את עצמו לידי הכוחות, נעצר והועבר לחקירת שב"כ. ברשות המחבל נתפס רובה M16 ואמצעי לחימה נוספים, ורכבו הוחרם. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון. לפני כשנה, נזכיר, מפקד גדוד טול כרם סיף אבו לבדה חוסל ביום הראשון של הרמדאן על ידי כוח משולב של הימ"מ ושב"כ בכפר עראבה שליד ג'נין במהלך מבצע מעצרים של מבוקשים.
בצל ההסלמה הביטחונית, במערכת הביטחון נערכים ביתר שאת לחודש הרמדאן שנפתח היום. במהלך החודשים האחרונים, במסגרת מבצע שקיבל את השם "עומר התנופה", עצרו כוחות צה"ל כ-500 חשודים. מרבית העצורים הם "מכווני טרור" ומסיתים, שבמערכת הביטחון העדיפו שיהיו מאחורי סורג ובריח במהלך החג.
3 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר מחבל מבוקש בשופה סמוך לטול כרם
תיעוד ממעצר מחבל מבוקש בשופה סמוך לטול כרם
הפעילות בטול כרם, הבוקר

באוגדת איו"ש עמלו בתקופה האחרונה למנוע ככל שניתן הסלמה חריפה. בכל חטיבה ברחבי יהודה ושומרון תרגלו תרחישים שונים של הסלמה, מג"דים ומח"טים ביצעו הערכות מצב ועברו השתלמויות מתאימות. כרגע באוגדה ישנם 20 גדודים שפרוסים ברחבי השטח. שמונה מהם פרוסים לאורך קו התפר, במטרה למנוע חדירה של מחבלים ללב ישראל.
בדרום השלים צה"ל את בניית המכשול, בצפון השומרון עדיין נמשכת בניית החומה סמוך לכפר סאלם, ועד כה נבנו כ-10 ק"מ מתוך 50. בצה"ל הוחלט גם על תגבור נוסף של הכוחות בסופי שבוע ובחגים היהודים הקרבים, ובראשם פסח. מספר פלוגות יתחלקו למעברים קלנדיה ומעבר קבר רחל, כדי לתת מענה מבצעי לפלסטינים הרבים שצפויים להיכנס דרך המעברים הללו בתקופת הרדמאן.
בימי שישי ובערבי חג גם הצירים ביו"ש יתוגברו בלוחמים, ראשית כדי לתת תחושת ביטחון לתושבים שנוסעים לארוחת החג ושנית במטרה למנוע פיגועי טרור והתפשטות של טרור עממי כמו יידוי של אבנים ובקבוקי תבערה. בנוסף יתחילו באזור יהודה ושומרון לעשות שימוש גם באקדחי טייזר כמענה להפרות הסדר. כעת ישנם אקדחי טייזר בודדים בכל חטיבה אצל לוחמי מג"ב איו"ש, אך לא אצל לוחמים. זה פיילוט שלמעשה מתחיל ממש בימים אלה, וגובש נוהל הפעלה מיוחד כדי ליישם את השימוש בהם.