1 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה ב בית חולים הדסה עין כרם ב ירושלים
מחלקת טיפול נמרץ קורונה ב בית חולים הדסה עין כרם ב ירושלים
ארכיון. מחלקת טיפול נמרץ קורונה בהדסה עין כרם
(צילום : עמית שאבי )
לפי נתוני משרד הבריאות נרשמה הבוקר (יום ב') ירידה קלה במספר החולים קשה בקורונה – 519 לעומת 524 אתמול בבוקר. 92 מהחולים המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה מתו בישראל 6,668 בני אדם.
אתמול נערכו 85,503 בדיקות ובהן התגלו 5,075 מאומתים לקורונה – אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 6.07, לעומת 5.38% בשבת.
לפי הנתונים, שיעור הלא מחוסנים בני 60 ומעלה בקרב החולים שמצבם קשה הוא 143.1 על כל 100 אלף איש, לעומת 20.6 בלבד על כל 100 אלף איש בקרב החולים קשה שהינם מחוסנים. בקרב לא מחוסנים בני פחות מ-60 מדובר ב-2.6 לכל 100 אלף. בקרב מחוסנים בשלוש מנות מדובר ב-0.9 ל-100 אלף איש.

בניסיון אחרון להוריד את האפשרות של סגר בחגי תשרי, החליטה הממשלה על שורת צעדים לצמצום התחלואה. מיום רביעי התו הירוק יורחב לכל ענפי המשק החל מגיל 3, התו הסגול יחזור לחיינו, וההתקהלויות המותרות יצומצמו. משרד הבריאות הודיע כי גם אירועי החתונות יוגבלו יחד איתם - אך תוך זמן קצר חזר בו והאריך את זמן ההיערכות לכך, וההגבלות בנוגע אליהם ייכנסו לתוקף רק ביום ראשון.
ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם ראשי הרשויות החרדיות בניסיון לגייסם למבצע חיסונים בבתי הספר החרדיים, ובשיחת זום שערך יחד עם שר הבריאות ניצן הורביץ, שרת הפנים איילת שקד, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, המשנה ליועמ"ש רז נזרי ופרויקטור הקורונה בחברה החרדית, רוני נומה, ביקש מראשי הרשויות להציע רעיונות לזירוז ההתחסנות בבתי הספר שפתוחים כבר קרוב לשבועיים.
בנט הבהיר לראשי הערים ירושלים, בית שמש, אשדוד, מודיעין עילית, בני ברק, קריית יערים ורשויות נוספות כי על-מנת להוריד את שיעור ההדבקה השאלה המרכזית שנותרה היא איך לחסן בעשרת הימים הקרובים את הנוער החרדי שמעל גיל 12. הוא שאל את ראשי הרשויות לעמדתם על חיסונים בבתי הספר ושאל מה הממשלה יכולה לספק להם כדי שהמבצע יצא לפועל.