בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (חמישי) ב-12 ימים את מעצרה של סאבח עבד אל-סאלם הנייה, אחותו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, שנעצרה ביום ראשון בחשד לעבירות של עידוד למעשה טרור והחזקת פרסום המסית לאלימות או לטרור. בדיון להארכת המעצר, המשטרה ציינה כי הנייה חשודה בעבירה נוספת - מגע עם סוכן זר. עם זאת, נציג המשטרה אמר בדיון כי אינו יכול לפרט מי הסוכן הזר המדובר.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מעצרה של אחות של אסמאעיל הנייה
תיעוד מעצרה של אחות של אסמאעיל הנייה
תיעוד מעצרה של סאבח הנייה. "אין שום קשר בינה לבין אחיה בתקופת המלחמה"
(צילום: דוברות המשטרה)
לטעת סנגורה של הנייה, החקירה היא "מסע דיג". לדברי הסנגור, "מהרגע הראשון היא לא הכחישה שיש קשר בינה לבין אחיותיה שנמצאות בעזה, והן מדברות על מצבן המשפחתי ועל המלחמה". לדברי עורך הדין, "הקשר הזה היה לפני המלחמה ויהיה גם אחרי. אין שום קשר בינה לבין אחיה בתקופת המלחמה. היא לא דיברה איתו ולא החליפה איתו מילה".
שופטת בית משפט השלום בבאר שבע אחינעם צוריאל קבעה בהחלטה כי "מאז הארכת המעצר הקודמת, החשד הסביר התחזק משמעותית ואף נוספה עבירה של מגע עם סוכן זר". עוד קבעה השופטת כי "גרסת החשודה אינה עולה בקנה אחד עם הממצאים בתיק החקירה". 
3 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה פגישה עם נשיא איראן איברהים ראיסי ב טהרן
איסמעיל הנייה פגישה עם נשיא איראן איברהים ראיסי ב טהרן
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. יש לו שלוש אחיות המתגוררות בישראל
(צילום: Iran's Presidency/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
למנהיג החמאס יש שלוש אחיות המתגוררות בישראל: סאבח, ליילה וחאלידייה. סאבח התחתנה בגיל 14 וסייעה לבעלה לטפל בילדיו כאילו היו שלה. כיום היא נאבקת במחלת הסרטן ומקבלת טיפולים רפואיים. בני משפחתה מספרים שהיא לא דיברה עם אחיה כבר שנים רבות.
עם זאת, ב-2015 הנייה הורשעה בעבירה של יציאה שלא כדין לארצות ערב לאחר שהיא ואחותה, ליילה, ביקרו ברצועת עזה ללא אישור. בית המשפט גזר עליהן שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 20 אלף שקל.
3 צפייה בגלריה
פשיטה על ביתה של אחותו של אסמעיל הנייה
פשיטה על ביתה של אחותו של אסמעיל הנייה
"ברמדאן אוספים הרבה כסף לתת למשפחות נזקקות". שטרות ומטיל זהב שנתפסו בביתה של הנייה
(צילום: דוברות המשטרה )
בנוגע למאות אלפי השקלים והכמויות הגדולות של זהב שהוחבאו בביתה ונמצאו במקומות שונים, קרוביה הסבירו כי "ברמדאן אוספים הרבה כסף לתת למשפחות נזקקות. הדבר היחיד שמצאו בבית זו תמונה ישנה מאוד של איסמעיל הנייה שהיא שומרת. זו לא עבירה לשמור את התמונה של אחיה בבית. יש לה תעודת זהות ודרכון ישראלי, היא עשרות שנים פה, משרד הפנים, המשטרה ושב"כ יודעים את זה".
הנייה נעצרה בשעת בוקר מוקדמת בביתה בתל שבע במבצע שזכה לשם "זריחה מוקדמת". שניים מילדיה נעצרו אף הם אבל שוחררו. לפי החשד, האחות פירסמה מאז 7 באוקטובר פוסטים ברשתות החברתיות שכללו הסתה נגד המדינה. דרך הרשתות היא אף יצרה קשר עם ישראלים ועם גורמים בעזה, שלפי הערכת המשטרה חלקם פעילי טרור. הישראלים שהיו עימה בקשר צפויים להיחקר. בנוסף, בעקבות מציאת הכסף והזהב רשויות המס הצטרפו לחקירה.