2 צפייה בגלריה
ד"ר גלי סמבירא
ד"ר גלי סמבירא
דיסטל וסמבירא
(צילום: מארק ניימן/ לע"מ, שיתופים)
אחרי ההדחה של מנכ"לית משרד ההסברה ד"ר גלי סמבירא, אנשים שמעורים בנעשה במשרד טוענים היום (שני) כי השרה גלית דיסטל אטבריאן נוהגת להטיל על העובדים את האחריות לכשלון של המשרד, ומרבה לצעוק עליהם. עוד הם טענו כי "זה בית משוגעים איך שהיא מנהלת את הדברים שם. יש כאוס". בנוסף, לפי עובדים במשרד, ישנה אווירה עכורה במקום.
בתקופה האחרונה החלה דיסטל אטבריאן לגייס עובדים, והחליטה לעשות ניקוי אורוות. ההדחה של המנכ"לית סמבירא היא לא העזיבה היחידה במשרד - שני עובדים נוספים סיימו את תפקידם: ראש המטה של השרה ללי דרעי, והיועצת ליאת מלכה.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ההדחה - בעיצומו של משבר לאחר דברי השר בן גביר
(צילום: רויטרס/Amir Cohen/Pool)
לשכתה של דיסטל אטבריאן מסרה: "במשך ארבעה חודשים הצוות המקצועי של משרד ההסברה לא הצליח לממש את מדיניות וחזון השרה ואת הייעוד שלשמו נוצר, אף לא במעט. שרת ההסברה לוקחת את המשימה שהוטלה על כתפיה כשליחות וכמשימה אישית. המשרד עובר כרגע על שינוי ארגוני עמוק לטובת אזרחי ישראל".
דיסטל אטבריאן החליטה למנות את גדי מרגלית לתפקיד מנכ"ל משרד ההסברה, שהוקם בממשלה הנוכחית, במקומה של סימברא. מרגלית שימש בעבר בתפקיד מנהל לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) ומנכ"ל עיריית חיפה. המינוי כפוף לאישור ועדת המינויים של הנציבות.
אתמול החליטה כאמור דיסטל אטבריאן להדיח את המנכ"לית סמבירא, בשל "חוסר שביעות רצון מביצועיה המקצועיים". ההדחה שלה מגיעה בעיצומו של משבר הסברה מהגדולים שידעה הממשלה המכהנת, לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען כי "הזכות שלי, של אשתי ושל ילדיי להסתובב ביו"ש קודמת לזכות התנועה של הערבים".
מאז שמינתה את סמבירא לתפקיד לפני כארבעה חודשים, דיסטל אטבריאן הותקפה על ידי פעילי ליכוד שטענו כי היא מינתה אשת שמאל. ההסברים שסיפקה סמבירא בתור אשת אשת מקצוע לא עזרו, ובין השתיים התפתח דם רע. מקורבים לשרה אמרו ל-ynet כי דיסטל לא הייתה מרוצה מהתפקוד של סמבירא, ש"לא סיפקה את הסחורה ולא הצליחה להקים את המשרד", ולכן החלה לראיין מאחורי גבה מועמדים חדשים לתפקיד.